Companii

Apar semnele că economia revine la viaţă: Reţeaua 5 to go redeschide toate cele 150 de cafenele pe data de 5 mai în regim de „to go” şi „drive”

Apar semnele că economia revine la viaţă: Reţeaua 5...

Autor: Cristina Roşca

16.04.2020, 11:35 482

Reţeaua de cafenele 5 to go, una dintre cele mai extinse reţele din România, cu peste 150 de unităţi, reporneşte businessul pe data de 5 mai. Cafenelele au fost închise acum circa o lună în contextul pandemiei de Covid-19.

Toate unităţile 5 to go îşi vor deschide porţile pe 5 mai, însă vor funcţiona în regim de „to go” şi „drive through”.

„Am aşteptat mult acest moment şi ne bucurăm să anunţăm că redeschidem cafenelele 5 to go într-o zi de 5, cifră de rezonanţă pentru noi, şi am convingerea că vom reuşi să ducem vânzările la 50% din normal, în prima săptămână”, spune Radu Savopol, co-fondator 5 to go.

5 to go a luat naştere în anul 2015, odată cu lansarea primei cafenele în apropiere de Piaţa Lahovari, la câţiva paşi de Teatrul Ţăndărică. Circa cinci ani mai târziu, 5 to go depăşeşte 150 de locaţii deschise în mai multe oraşe din ţară.

“Am promis că vom avea pregătit un plan de relansare pentru acest moment şi ne ţinem de cuvânt. Ne vom desfăşura activitatea şi de acum încolo în cele mai sigure condiţii atât pentru ei, cât şi pentru angajaţii noştri. Păstrăm toate măsurile de prevenţie implementate până la momentul închiderii cafenelelor, dar adăugăm şi unele noi”, a adăugat el.

Utilizarea dezinfectantului pentru mâini în toate unităţile 5 to go ori de câte ori e necesar, decizia de a servi produsele exclusiv în pahare „to go”, oferirea capacelor şi a paletinelor doar de către barista şi încurajarea clienţilor de a plăti electronic sunt măsurile luate de 5 to go înainte de criză, spune antreprenorul.

Acestora li se adaugă reorganizarea spaţiului, mai exact în cazul cafenelelor prevăzute cu spaţii de stat s-a luat decizia de a se renunţa la ele, iar în funcţie de dimensiunea locaţiilor, se au în vedere măsuri cu privire la acces. Mai exact, în spaţiile de până în 20 metri pătraţi se va intra pe rând, unul câte unul, iar în cele de 20-40 metri pătraţi, vor avea acces maximum doi clienţi, cu distanţa de siguranţă de 1,5 metri între ei. Şi pentru angajaţi se impun noi măsuri, extra celor de dinainte de închidere -  purtarea obligatorie a măştii de protecţie şi a mănuşilor.

Toate unităţile 5 to go vor funcţiona la redeschidere după programul normal, 07:00 – 18:00. Pe această piaţă, compania se bate cu mărci internaţionale precum Starbucks sau McCafe, dar şi cu branduri locale.

În contextul pandemiei de Covid-19, toate cafenelele şi restaurantele şi-au închis porţile, unii jucători păstrând doar zona de livrare.

„Deşi sunt vremuri dificile, în care puteam pierde angajaţi, acest lucru nu s-a întâmplat şi le mulţumesc că ne-au rămas aproape, că au încredere în noi şi în planurile de relansare pregătite. Ca minus, ar fi nevoia de relocare a 3-5 cafenele, din cauza unor neînţelegeri cu privire la chirii”, a completat Radu Savopol.

Compania, care s-a dezvoltat puternic mizând pe modelul de franciză, şi-a dublat totodată şi cifra de afaceri a întregii reţele (francize şi unităţi proprii) la 5,5 milioane de euro în 2018, ultimul an pentru care există date.

Odată cu redeschiderea compania lansează o promoţie de vânzări pentru atragerea consumatorilor. Până la finalul anului: la achiziţionarea oricărei cafele espresso, espresso lung sau americano, clienţii vor primi încă una.

 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO