♦Constructorii chinezi se pregătesc să intre şi în România cu cel puţin un brand nou pe măsură ce şi aici vânzările de maşini electrice înregistrează deja creşteri puternice ♦ Bugetele AFM pentru programele Rabla sunt aşteptate să crească, însă va exista şi un plafon de preţ pentru accesarea subvenţiei.
Cererea pentru maşini electrice tot mai mare în Europa şi inclusiv în România va atrage noi jucători pe piaţa locală şi în premieră pentru ultimii ani, companii pot semna în 2023 noi contracte de importatori auto.
„Avalanşa producătorilor chinezi în Europa deja există. Luca de Meo, preşedintele ACEA, a trimis către Comisia Europeană o scrisoare prin care spunea că Europa nu este pregătită să facă faţă Chinei şi Statelor Unite când vine vorba de ofensiva pe piaţa de electrice şi mesajul este unul corect, Europa nu s-a protejat. În Europa se importă din China maşini electrice fără taxe, însă maşinile electrice europene sunt taxate în China. Ne aşteptăm ca anul acesta să existe reglementări“, a spus Dan Vardie, preşedintele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). Miza o reprezintă creşterea competitivităţii pe plan local, în condiţiile în care chinezii vin cu maşini cu baterii mai mari şi preţuri mai mici decât concurenţii europeni. Constructorii chinezi au investit de la început direct în maşini electrice, în timp ce constructorii europeni încă investesc şi în dezvoltarea de maşini cu motoare termice. Mai mult, China este în prezent şi un foarte mare producător de baterii pentru maşini electrice, cea mai importantă şi scumpă componentă a acestora.