Companii

Aproape 2.400 de salariaţi din România lucrează în producţia de biciclete şi părţi componente, sub 5% din toată forţa de muncă din UE

În România, primăria Sibiu a accesat un proiect european de peste 13,4 mil. lei (aproximativ 2,8 mil. euro) pentru realizarea  a 44 de centre de închirieri de biciclete, achiziţia a peste 500 de biciclete şi 12 triciclete pentru seniori şi persoane cu dizabilităţi, precum şi a unui program informatic care să permită gestionarea şi mentenanţa sistemului.

În România, primăria Sibiu a accesat un proiect european de peste 13,4 mil. lei (aproximativ 2,8 mil. euro) pentru realizarea a 44 de centre de închirieri de biciclete, achiziţia a peste 500 de biciclete şi 12 triciclete pentru seniori şi persoane cu dizabilităţi, precum şi a unui program informatic care să permită gestionarea şi mentenanţa sistemului.

Autor: Cristina Roşca

26.05.2020, 16:00 596

România are 14 companii active în industria de biciclete, patru producând bunuri finite şi altele fiind specializate în părţi componente. Aceste companii au în total aproape 2.400 de salariaţi, număr ce poziţionează România pe locul şapte în Uniunea Europeană. În Europa Centrală şi de Est, piaţa locală este a doua cea mai puternică după numărul de angajaţi, după Polonia, care se află de altfel pe podium, după Germania şi Italia. La nivelul UE sunt 822 de companii în domeniu cu un total de 53.000 de salariaţi.

Anul trecut s-au pro­dus în România circa 1,2 milioane de bici­clete, confom datelor publice ce iau în calcul jucătorii mai mari şi nu şi afa­cerile mici, de tipul garajelor din biciclete ce produc câteva sute de bucăţi customizate pe an, arată datele oferite de retailerul de echipamente sportive Deca­thlon. Potenţialul este de altfel mult mai mare şi ar pu­tea ajunge la 2 milioane de unităţi în cinci ani de zile ţinând cont de o investiţie aflată acum în curs de realizare la Timişoara.

România are doar patru companii specializate în producţia de biciclete, acestea adunând 1.140 de salariaţi, arată datele European Bicycle Manufacturers Asso­ci­ation (Asociaţia Europeană a Producătorilor de Biciclete). Este vorba, din datele ZF, de Eurosport DHS (cu acţio­nariat chi­ne­zo-japonez), de Madirom Prod (deţinută de Deca­thlon, dar care nu produce efectiv ci mai degrabă intermediază şi supra­ve­ghează producţia), de NextCity din Reşiţa şi Sport Mechanical Workshop din Timişoara, am­bele fabrici partenere pentru Decathlon. Acestea două din urmă sunt specializate în asamblarea de vehicule pe două roţi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO