♦ Luxul din România reprezintă, de fapt, categoria de mijloc în clasamentul mondial al hotelurilor, astfel că cele mai de top branduri hoteliere internaţionale care au prezenţă locală nu sunt şi în vârful mondial.
Piaţa hotelieră locală trece printr-una dintre cele mai efervescente perioade ale sale, existând o serie de proiecte în derulare, dar şi tot mai mulţi investitori şi grupuri hoteliere interesate de acest sector. Piaţa locală s-a dezvoltat semnificativ în ultimii ani, atât ca număr de unităţi, dar şi ca branduri şi standarde impuse, ceea ce arată drumul ascendent pe care merge sectorul hotelier.
Totuşi, România rămâne în urma multor pieţe hoteliere, existând multe branduri care nu au prezenţă încă pe plan local, iar numărul unităţilor afiliate este mult mai mic faţă de alte ţări europene. Mai mult, piaţa locală are puţine proprietăţi de cinci stele şi mult mai puţine de lux, iar brandurile internaţionale din clasa de sus încă nu şi-au făcut intrarea în plan local.
„Observăm faptul că încă nu avem hoteluri din zona ultra luxury, se pare că piaţa încă nu este destul de atractivă pentru un Ritz, Four Season, Six Senses sau St. Regis şi alte branduri din această gamă. Dar odată cu timpul, cred că mai trebuie să aşteptăm circa zece ani, unele dintre ele îşi vor găsi locul şi la noi, cu predilecţie în Bucureşti“, spune Călin Ile, senior partner, Horwath HTL România, companie de consultanţă în ospitalitate.