Companii

Cum ar putea redeveni Bucureştiul oraşul oamenilor, nu al maşinilor şi betoanelor? „Bucureştiul are o problemă mare cu spaţiul public, atât ca suprafaţă pe cap de locuitor, cât şi ca lipsă de pieţe publice“

Cum ar putea redeveni Bucureştiul oraşul oamenilor, nu al maşinilor şi betoanelor? „Bucureştiul are o problemă mare cu spaţiul public, atât ca suprafaţă pe cap de locuitor, cât şi ca lipsă de pieţe publice“

Autor: Roxana Petrescu

15.07.2021, 17:00 318

♦ Închiderea unor artere, măcar la sfârşit de săptămână, sau instituirea unor limite de viteză scăzute pe anumite străzi sunt două dintre soluţiile relativ simple, dar cu un efect nebănuit asupra stării de bine a bucureştenilor, arată o analiză realizată de revista Business Magazin.

Începând cu 29 mai şi până pe 17 octombrie, în centrul Bucureştiului, de la Grădina Kiseleff la Dâmboviţa şi de la Grădina Icoanei la Grădina Cişmigiu, străzile sunt deschise pentru pietoni şi închise pentru maşini pe durata weekendurilor.

„Proiectul Străzi Deschise a fost iniţiat de ARCEN în 2020 într-o variantă pilot şi continuat în 2021 în colaborare cu BAZA (ONG dedicat promovării Bucureştiului), susţinut de CEC Bank şi implementat de Primăria Capitalei. Bucureştiul în momentul de faţă are o problemă destul de mare în ceea ce priveşte spaţiul public, atât ca suprafaţă pe cap de locuitor (suntem capitala cu cel mai scăzut număr de metri pătraţi de parcuri şi grădini publice), cât şi ca lipsă de pieţe publice în care oamenii să se întâlnească, să privească, să vorbească“, spune Alberto Groşescu, director executiv la ARCEN (Asociaţia Română pentru Cultură, Educaţie şi Normalitate), un ONG care şi-a făcut din tema vieţuirii urbane de calitate un scop în sine.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO