Companii

Arabesque deschide primul centru din Serbia si ajunge la investitii de peste 200 mil. euro

29.11.2007, 16:11 88

Arabesque se va extinde puternic in urmatorii ani in tarile din regiune, respectiv in Moldova, Bulgaria si Serbia, unde intentioneaza sa deschida cate o retea de circa cinci centre comerciale in urmatorii trei ani.
"Speram ca in urmatorii trei ani sa ajungem la un numar de circa cinci filiale in fiecare tara, insa conteaza foarte mult evolutia investitiilor si a dezvoltarii tarilor mentionate", a declarat pentru ZF Virgil Cezar Rapotan, proprietarul Arabesque.
Fondata in 1994, compania Arabesque s-a dezvoltat continuu, ajungand in prezent la un numar de 15 filiale in principalele orase ale tarii la Bucuresti, Cluj, Timisoara, Brasov, Constanta, Iasi, Craiova, Ploiesti, Galati, Piatra-Neamt, Bacau, Oradea si Baia Mare, ceea ce in cifre inseamna peste 550.000 de metri patrati de platforme de lucru si 180.000 de metri patrati de spatii de depozitare.
"Suma totala investita de compania noastra depaseste cifra de 200 de milioane de euro. Datorita acestui fapt, reusim in acest moment sa distribuim anual peste 1,5 milioane de tone de materiale pentru constructii in Romania, flota noastra parcurgand anual peste 30 de milioane de kilometri pentru livrarea a peste 25.000 de produse", a afirmat Rapotan. Doar anul acesta compania a finalizat investitii de circa 27 mil. euro.
Arabesque a inceput in 2005 extinderea regionala, cand a deschis un centru comercial in Republica Moldova, la Chisinau. Ulterior, compania a preluat in iunie 2006 compania ucraineana Budmax, unul dintre primii trei jucatori de pe piata materialelor de constructii business-to-business, cu afaceri de 50 mil. euro in 2006. Reteaua Budmax din Ucraina numara 20 de filiale in cele mai reprezentative orase, cu o suprafata totala de depozitare de 40.000 de metri patrati si peste 1.000 de angajati. De altfel, brandul Budmax va fi preluat si de centrele comerciale care vor fi deschise in Bulgaria.
Dupa deschiderea centrului comercial din Sofia, care are o suprafata totala de depozitare de 17.500 de metri patrati, principalele tinte ale Arabesque sunt orasele Varna, Burgas, Plovdiv si Veliko Tarnovo.
Pentru extinderea Arabesque in Bulgaria si in Serbia, Arabesque a obtinut finantarea din partea IFC (International Finance Corporation), valoarea creditului fiind de circa 50 mil. euro.
Potrivit reprezentantilor Arabesque, cea mai mare crestere a vanzarilor a fost inregistrata de materialele de constructii grele - materiale de zidarie, otel beton sau ciment - datorita numarului ridicat de lucrari de structuri, numar care s-a datorat sectorului imobiliar.
"In 2007, in Romania, o evolutie foarte buna a avut divizia - grea - a materialelor de constructii, adica otel beton, blocuri de zidarie, ciment, sistemele de acoperisuri. Acest lucru ne arata ca in continuare in acest an, la fel ca in cei precedenti, au fost executate preponderent lucrari de structuri, lucrari de baza in constructii si, datorita acestui fapt, suntem increzatori in ceea ce priveste cresterea consumului materialelor de finisaje in anii urmatori", a precizat Rapotan.
Compania asigura transport gratuit de materiale de constructii oriunde in Romania, iar livrarea se deruleaza in maxim 48 de ore de la primirea comenzii cu autocamioane specializate, decupare panouri din lemn si cantuire, fasonarea si debitarea otelului beton, precum si consiliere tehnica de specialitate la sediu sau la obiective.
De altfel, Arabesque a investit masiv in urmatorii ani in parcul auto, ajungand in prezent sa detina un parc auto de circa 700 de autocamioane de diferite tonaje.
"Piata constructiilor a devenit mai selectiva si, in prezent, se pune accent foarte mult pe calitatea produselor si a serviciilor. Concurenta este in crestere de la an la an datorita aparitiei pe piata a cat mai multi investitori, fapt ce a condus la diversificarea ofertei si a cererii. De asemenea, acest lucru s-a simtit si in tarile vecine", explica oficialii Arabesque.
Compania estimeaza pentru anul acesta afaceri de peste 450 mil. euro, in crestere cu 30-35% fata de nivelul raportat anul precedent. Tinta companiei este sa ajunga pana in perioada 2011-2013 la o cifra de afaceri de circa un miliard de euro. Arabesque, infiintata in 1994 de catre omul de afaceri Virgil Cezar Rapotan, este specializata pe distributia de materiale de constructii si finisaje catre companii si utilizatori profesionisti si doar 5% dintre clienti sunt persoane fizice.
Strategia companiei implica livrarea materialelor de constructii de cele mai multe ori direct pe santier. In prezent, compania are peste 3.300 de angajati. Arabesque distribuie materii prime pentru mobilier (pal, feronerie, blaturi de masa si bucatarie, lemn stratificat), materiale pentru constructii (betoniere, materiale metalurgice, materiale pentru zidarie), sisteme pentru amenajari (adezivi, chituri, sisteme de gips carton, tavane casetate etc.), echipamente electrice si corpuri de iluminat, precum si instalatii sanitare si termice.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO