♦ Clasamentul ar putea arăta diferit în 2025, dat fiind că acţionarul Profi şi Mega Image – grupul Ahold Delhaize – se gândeşte să aducă amândouă lanţurile de magazine sub aceeaşi firmă (entitate juridică), spun sursele ZF ♦ Brandurile vor fi păstrate însă.
Cele mai mari zece reţele din comerţul alimentar local au adunat anul trecut afaceri de aproape 116 mld. lei, cu 5,6% mai mari decât în 2023, arată calculele ZF făcute pe baza datelor publice. Avansul a fost în linie cu inflaţia anunţată de INS, semn că românii au fost în continuare prudenţi în achiziţii.
Totuşi, situaţia nu trebuie privită doar la nivel de ansamblu, ci mai degrabă la nivel individual, în condiţiile în care patru din zece jucători au postat avansuri de două cifre, e vorba de La Cocoş (singura afacere românească din clasament), Kaufland, Penny şi Lidl. Ce au în comun cele patru? Politica – mai mult sau mai puţin agresivă - de discount.
Alţi cinci actori au avut ritmuri cuprinse între 1,3% (Selgros) şi 9,3% (Profi), cu un singur nume pe minus. E vorba de Carrefour, care însă anunţă că scăderea e doar statistică.