♦ Cora este primul retailer activ pe acest segment care reduce suprafaţa unora dintre hipermarketuri şi umple spaţiul rămas liber cu alte branduri ♦ Reprezentanţii Auchan au declarat şi ei recent că hipermarketul pe care l-am cunoscut acum zece ani, cu o suprafaţă de 10.000 mp, exclusiv pentru vânzare, se transformă ♦ Pe această piaţă a hipermarketurilor există patru jucători mari - Kaufland, Carrefour, Auchan şi Cora - ce adună circa 240 de unităţi.
Hipermarketul în forma lui actuală, ca un magazin de până la 14.000-15.000 mp, cu 50.000-60.000 de articole la raft, nu mai este un magazin viabil. Comportamentul de consum s-a schimbat şi odată cu acest lucru aceste magazine mari şi-au pierdut din atracţie, fapt ce invariabil s-a văzut şi în vânzările lor, care au scăzut în unele cazuri cu 30-50% faţă de maximele atinse acum 5-7 sau chiar zece ani. În acest context, retailerii se grăbesc să găsească soluţii pentru această piaţă de circa 30 mld. lei anual şi 240 de magazine.
Pentru a îmbunătăţi eficienţa acestor unităţi, pentru a creşte vânzarea per metru pătrat, pentru a găsi un model de business viabil pe segmentul hipermarketurilor, retailerii încearcă varii soluţii. Spre exemplu, Cora reduce suprafaţa unora dintre hipermarketuri şi umple spaţiul rămas liber cu alte branduri. Auchan vorbeşte despre transformarea unei anumite suprafeţe în spaţiu logistic pentru livrări. Reprezentanţii Carrefour nu au făcut încă nicio mutare în acest sens, nu public cel puţin, iar Kaufland activează cumva deja pe un spaţiu mult mai mic, ce variază de la 2.000 la 5.500 mp, magazinele nemţilor fiind de 2-3 ori mai mici ca ale concurenţei. Cele patru grupuri mari sunt cele care fac regulile pe această piaţă.