Companii

Asalt pe Otopeni: mutarea curselor low-cost aduce 35 de decolări în plus pe zi şi creşte încasările restaurantelor, hotelurilor şi companiilor de taxi

Asalt pe Otopeni: mutarea curselor low-cost aduce 35 de decolări în plus pe zi şi creşte încasările restaurantelor, hotelurilor şi companiilor de taxi

Mutarea zborurilor pe Otopeni va crea un vad comercial mai mare atât pentru cafenelele, barurile şi restaurantele care ocupă spaţii în interiorul aeroportului, cât şi pentru hotelurile din apropiere şi inclusiv pentru taximetrişti ce ar putea primi mai multe solicitări pentru curse din şi înspre Aeroportul Otopeni

Autor: Mirabela Tiron

01.03.2012, 00:08 2825

Această mutare a curselor low-cost ar putea creşte traficul de pasageri cu 45-47% anul acesta dacă numărul de curse efectuate încă din 2011 şi gradul de încărcare al avioanelor vor rămâne similare cu cele de anul trecut. Astfel, celor cinci milioane de pasageri care soseau sau plecau cu avioanele companiilor aeriene de linie regulată de pe aeroportul Otopeni, după cum arată datele de trafic aferente anului trecut, li se vor adăuga 2,4 milioane de pasageri pe care îi transportă anual companiile low-cost Wizz Air şi Blue Air. Această cifră este aferentă traficului înregistrat anul trecut pe Aeroportul Aurel Vlaicu (Băneasa), însă ar putea suferi variaţii în funcţie de cererea pentru bilete de avion de anul acesta.

Nu există date cu privire la numărul exact de zboruri pe care le vor efectua avioanele com­paniilor ae­riene în pro­gramul de vară de anul acesta, însă datele de anul trecut arată că pe aeroportul Otopeni se înregistrau 74.500 de mişcări (de­co­lări şi aterizări), în timp ce pe aero­portul din Băneasa se înregistrau 26.000 de mişcări, potrivit datelor de la Compania Naţională de Aeroporturi Bucureşti. Adică în medie de pe cel mai mare aeroport din ţară au decolat zilnic anul trecut 102 avioane şi au aterizat tot 102 avioane, în timp ce de pe aeroportul din Băneasa au decolat 71 de avioane şi tot atâtea au aterizat.

Mutarea zborurilor low-cost pe Otopeni a fost anunţată încă de anul trecut, când Anca Boagiu, fostul ministru al transporturilor, motiva necesitatea acestei măsuri pentru a transforma Băneasa într-un city airport pentru curse VIP. Atât Blue Air, cât şi Wizz Air au anunţat că din 25 martie vor efectua zboruri de pe aeroportul Otopeni.

Mai mult, Wizz Air a mai adăugat câteva destinaţii cu plecare de pe Otopeni: Memmingen (în sudul Germaniei, între Stuttgart şi Munchen, de două ori pe săptămână), Verona (Italia), Palma de Mallorca (Spania). De asemenea, compania va avea o nouă rută către Budapesta, care va opera patru zboruri pe zi.

Preţul biletelor de avion va creşte cu 4% faţă de preţul anterior, după cum au transmis reprezentanţii com­paniei ungare, pentru a acoperi creşterea taxelor generate de acest transfer. Oficialii Blue Air au susţinut că preţul biletelor nu se va modifica.

Cine câştigă din mutare

Mutarea zborurilor pe Otopeni va crea un vad comercial mai mare atât pentru cafenelele, barurile şi restaurantele care ocupă spaţii în interiorul aeroportului, cât şi pentru hotelurile din apropiere şi inclusiv pentru taximetrişti ce ar putea primi mai multe solicitări pentru curse din şi înspre Aeroportul Otopeni.

"Zona din apropierea aeroportului Otopeni se va transforma într-un pol comercial şi mai puternic datorită creşterii traficului pe fondul mutării low-cost-urilor", a declarat Valentin Iordache, purtătorul de cuvânt al aeroportului.

Dragoş Petrescu, proprietarul lanţului de restaurante City Grill, care operează cafeneaua City Cafe în aeroportul Otopeni, susţine că se aşteaptă la încasări mai mari cu 60% după mutarea zborurilor low-cost pe Otopeni. "Bineînţeles că această mutare va influenţa businessul în sens pozitiv, ne aşteptăm la vânzări în creştere." Un restaurant din aeroportul Otopeni are venituri şi de două ori mai mari decât unul din oraş, preţurile din restaurantele situate pe aeroportul Otopeni fiind cu 50% până la 100% mai mari decât în oraş.

Şi hotelierii din apropierea aero­por­tului aşteaptă o creştere a re­zer­vărilor.

"Aştept mo­mentul mutării zbo­rurilor, având în vedere că am două ho­te­luri foar­te aproape de aero­portul Otopeni. Cu siguranţă numărul de rezervări pentru ca­me­re va creşte, dar nu aş putea estima cu cât. Rămâne de văzut", susţine Ionuţ Negoiţă, care are în proprietate hotelurile Rin Express (fostul Confort) şi Rin Airport (fostul Rin Otopeni) din vecinătatea aeroportului. Cele două unităţi hoteliere de trei şi respectiv patru stele totalizează 408 camere. Anul trecut gradul mediu de ocupare a fost de 40%, potrivit lui Ionuţ Negoiţă.

Şi taximetriştii văd încasări mai mari pe fondul creşterii numă­rului de pasageri la aeroportul Otopeni, situat la o distanţă mai mare de centrul Bucureştiului faţă de aeroportul Băneasa. Dacă pe o cursă dus până la aeroportul Băneasa, cu plecare din Piaţa Romană, tariful este de 12-15 lei (la 1,39 lei pe kilometri), pentru o cursă dus până la aeroportul Otopeni tariful este aproape dublu.

"Bineînţeles că distanţele mai mari ne aduc încasări mai mari. Ne bucură vestea mutării zborurilor pe Otopeni, asta înseamnă că vom avea mai mulţi clienţi ce se vor deplasa pe o distanţă mai lungă", a spus un taximetrist din Bucureşti, de la o companie pe care nu a dorit să o facă publică.

Terminal nou de 60 de milioane de euro din iulie

Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti va deschide în iulie anul acesta al doilea terminal de plecări internaţionale la aeroportul din Otopeni, cu o suprafaţă de 19.600 de metri pătraţi, în urma unei investiţii de 62 milioane euro.

Cu acest nou terminal capacitatea aeroportului va creşte de la 7-8 milioane de pasageri la aproape 10-11 milioane de pasageri, potrivit datelor oferite de Valentin Iordache. Toate spaţiile comerciale din aeroportul Otopeni sunt închiriate, potrivit lui.

AFACERI DE LA ZERO