Companii

ASF face precizări în legătură cu conciliatorii SalFin: Dacă sunt sau au fost angajaţi ai asigurătorilor, trebuie să se abţină de la practicarea activităţii

ASF face precizări în legătură cu conciliatorii...

Autor: Cristina Bellu

07.06.2017, 11:40 178

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) informează că Entitatea de Soluţionare a Litigiilor din domeniul financiar nonbancar (SalFin) funcţionează in cadrul instituţiei, dar conducerea acesteia este asigurată de către Colegiul de Coordonare format din 5 membri, dintre care 2 sunt nominalizaţi din partea A.S.F., unul din partea Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (A.N.P.C.) şi 2 din partea asociaţiilor pieţei financiare nonbancare şi a asociaţiilor de consumatori. 

“Conciliatorii SAL-Fin sunt persoane fizice care îndeplinesc toate condiţiile prevăzute de articolul 13 al Regulamentului ASF nr. 4/2016. Dacă sunt sau au fost angajaţi ai comerciantului, parte în litigiu, conciliatorii au obligaţia să se abţină de la soluţionarea cererii în care a fost desemnat de către consumator. ”, menţionează comunicatul ASF.

ASF precizează că până acum nu a existat niciun caz soluţionat prin intermediul SAL-Fin în care un conciliator să fie salariat sau să fi fost remunerat direct sau indirect de către acesta.

Mai mult decât atât, consumatorul are la dispoziţie toate informaţiile necesare pentru a decide dacă doreşte sau nu, să fie reprezentant de către un conciliator care lucrează în domeniu, având posibilitatea să sesizeze orice fel de abatere pe care o constantă în cadrul soluţionării.

Eventualele probleme cu conciliatorii sunt judecate de plenul concilatorilor, care reprezinta corpul expertilor, independenti de ASF, care delibereaza asupra problemelor.

Până la această dată, nu au existat contestaţii privind imparţialitatea conciliatorilor în cadrul procedurilor soluţionate. Hotărârile şi încheierile date de către conciliatorii SAL-Fin au fost acceptate de părţi în proporţie de peste 99%, existând doar o singura hotărâre atacată pe rolul instanţelor judecătoreşti. Astfel, rezultatele la zi ale activitatii SAL Fin se prezinta astfel: cereri primite 120, numar cereri de conciliere acceptate 98, aflate in proces de conciliere 16, solutionate 75, contestaţii 1 (una).

“Facem precizarea că, dupa un an de functionare, modificarea/ completarea Regulamentului SAL-Fin se va afla pe ordinea de zi a Colegiului de coordonare, iar modificările vor fi dezbătute în spaţiul public, orice persoană interesată putând participa la acest proces. “, mai menţionează comunicatul.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO