Companii

Astra Vagoane Călători din Arad, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa locală de material rulant, controlat de Valer Blidar, afaceri de 425 mil. lei şi profit net de 57,8 mil. lei anul trecut. A fost câştigat mai multe licitaţii de tramvaie, inclusiv la Oradea şi Galaţi

Cel mai mare contract pe tramvaie a fost cel câştigat la Bucureşti, pentru a livra 100 de tramvaie în 40 de luni pentru Primăria Bucureştiului. Asocierea formată din Astra Vagoane Călători şi chinezii de la CRRC a fost desemnată câştigătoare, valoarea contractului fiind de 840 milioane de lei.

Cel mai mare contract pe tramvaie a fost cel câştigat la Bucureşti, pentru a livra 100 de tramvaie în 40 de luni pentru Primăria Bucureştiului. Asocierea formată din Astra Vagoane Călători şi chinezii de la CRRC a fost desemnată câştigătoare, valoarea contractului fiind de 840 milioane de lei.

Autor: Mirabela Tiron

23.05.2025, 16:20 3646

Compania Astra Vagoane  Călători, unul dintre cei mai mari ju­cători de pe piaţa locală de material rulant, controlată de Valer Blidar, a finalizat anul trecut cu afaceri de 425 mil. lei şi un profit net de 57,8 mil. lei, faţă de afaceri de 631 mil. lei şi profit net de 67,6 mil. lei anul ante­rior, arată datele publice de la mfinante.ro.

Producătorul şi-a asigurat capa­citatea de producţie în ultimii ani licitaţii prin câştigarea unor licitaţii pentru  tramvaie la Brăila, Galaţi, Oradea, Arad şi în Capitală. Anul tre­cut a livrat primele tramvaie pentru Brăila şi  mai multe pentru Galaţi, dar şi ultimele tramvaie pentru Bucureşti, în contractul de 100 de tramvaie, după cum declarau oficialii companiei. Pentru 2024 oficialii declarau că au asi­gurată capacitatea de producţie,  după ce în 2023 compania îşi dublase afacerile.

Pe de altă parte, liderul pieţei de  material rulant, fabrica de vagoane Astra Rail Industries din Arad, controlată de gigantul Greenbrier, a fost închisă în prima parte  a acestui an. Americanii anunţau în aprilie anul acesta că închid fabrica de vagoane de la Arad, care avea 700 de angajaţi, şi că merg mai depare cu cele din Caracal şi Drobeta-Turnu Severin. Surse din piaţă afirmau că fabrica a fost afectată de posibila anu­lare a unei comenzi de vagoane din SUA, care devenea necompetitivă oda­tă cu creşterea taxelor vamale de către SUA.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro