Companii

Atelierele Pegas lansează biciclete electrice şi vor să ajungă la 5 milioane de euro în trei ani. „Colecţia electrică încearcă să acopere cât mai multe zone din activitatea zilnică a oamenilor şi doreşte să combine aspectul util cu cel plăcut.“

Atelierele Pegas lansează biciclete electrice şi vor...

Autor: Roxana Rosu

12.07.2017, 20:51 1512

Atelierele Pegas, compania care a readus la viaţă în 2012 brandul ro­mânesc de biciclete cu acelaşi nume, vizează să ajungă la afaceri de 5 mi­lioane de euro în trei ani.

Prin comparaţie, vânzările bran­dului de biciclete cu o istorie de câteva zeci de ani au urcat anul trecut la 7 milioane de lei (1,6 mil. euro).

Mai mult, compania ţinteşte în aceeaşi perioadă o creştere de zece ori a volumului de biciclete vândute, până la 25.000 de bucăţi anual.

Cea mai recentă mişcare a companiei este intrarea pe piaţa bici­cletelor şi a vehiculelor electrice, un segment în plină dezvoltare.

Anul trecut, firma a ajuns la afaceri de 7 mi­lioane lei, de peste cinci ori mai mari decât în 2015, în timp ce profitul net a urcat şi el la aproape 400.000 de lei, de 18 ori mai mare decât în anul precedent, conform calculelor ZF făcute  pe baza datelor de la Ministerul Finanţelor Publice. „Colecţia electrică pe care Atelierele Pegas o propune încearcă să acopere cât mai multe zone din activitatea zilnică a oamenilor şi doreşte să combine aspectul util cu cel plăcut“, precizează Andrei Botescu, cofondatorul Ate­lierelor Pegas. 

Pe lângă biciclete, compania intră pe două segmente noi de piaţă cu trotineta electrică Scandal sau longboard-ul electric Scandal. Lansarea colecţiei de biciclete şi vehicule electrice are loc între 12 şi 16 iulie în cadrul Festivalului Electric Castel de lângă Cluj-Napoca, Transilvania.

De la relansarea bran­dului, în 2012, Atelierele Pegas au venit pe piaţă cu 19 noi modele pentru toată familia. Până în prezent, peste 20.000 de biciclete din noile colecţii Pegas au ajuns la clienţi din ţară şi din Europa.

În octombrie 2015 în acţionariatul proiectului Pegas a intrat Network One Distribution, cel mai mare jucător de pe piaţa locală de distribuţie IT&C, controlat de Iulian Stanciu. Acest parteneriat este menit să accelereze dezvoltarea la nivel naţional şi internaţional a brandului Pegas.

În 2016, Pegas a făcut primul pas către zona corporatistă prin deschiderea unui magazin de 200 de metri pătraţi situat lângă mallul Promenada din zona Barbu Văcărescu, acolo unde lucrează în jur de 30.000 de corporatişti. „Vrem să ne apropiem de cei care lucrează în corporaţii“, declara atunci Andrei Botescu. "Va fi un centru de comercializare unde o să experimentăm mai mult, pe lângă gama de biciclete Pegas, adăugăm şi alte produse dezvoltate de noi, precum cămăşi pentru biciclişti sau şosete. De asemenea, avem ideea de a crea şi blugi”, a mai spus el.

Acţionarii Pegas vor să continue dezvoltarea brandului în două direcţii - retail şi producţie. În retail vor să meargă în franciză în ţară datorită varietăţii de modele şi accesorii. Ambiţia lui Andrei Boţescu este să ajungă la 100 de magazine (proprii şi partenere) în cinci ani. În producţie el vorbeşte de relansarea producţiei în România.

Proiectarea şi prototipurile bicicletelor se realizează în atelierul Pegas, pe când cadrele se produc în Taiwan, ţară care deţine cea mai mare industrie de biciclete la nivel mondial, butucii în Japonia şi Cehia, în Italia jantele iar în Germania alte componente, în timp ce în România şi Ungaria se face asamblarea. Pe viitor acţionarii vor să producă Pegas pe piaţa locală, poate chiar în fosta fabrică ce funcţiona înainte de '89.

O bicicletă Pegas costă aproximativ 1.100-1.300 de lei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO