Astfel, o analiză a ZF arată că şapte dintre cei mai mari zece producători de bunuri alimentare din lume sunt prezenţi cu operaţiuni în România, fie că este vorba doar de import şi distribuţie, fie şi de producţie. Ceilalţi trei - General Mills (SUA), Associated British Foods (Marea Britanie) şi Kellogg’s (SUA) - sunt prezenţi pe piaţa locală, însă nu direct, ci prin unu sau mai mulţi distribuitori. Astfel, branduri precum Yoplait (iaurt), Haagen-Dasz (îngheţată) sau Cheerios (cereale), toate nume din portofoliul General Mills, sunt sau au fost prezente pe rafturile magazinelor locale.
Totuşi, americanii nu au prezenţă directă pe piaţa din România şi nu au avut niciodată, potrivit datelor ZF. În anii 2000, israelienii de la Tnuva luau cu asalt piaţa locală de lactate printr-o investiţie în producţie de 55 mil. euro. Ei anunţau atunci un parteneriat cu proprietarul brandului Yoplait pe care urma să îi reprezinte pe piaţa din România. Anii au trecut, iar povestea nu a avut deloc un final fericit în ciuda investiţiilor masive făcute în promovarea, amplasarea pe spaţii mari de raft şi în ferma de vaci de la Adunaţii Copăceni, judeţul Giurgiu.
La finalul lui 2011 israelienii au abandonat lupta şi au depus o cerere de intrare în insolvenţă la Tribunalul Ilfov. Apoi brandul a dispărut de la raft, potrivit datelor ZF. Brandul de îngheţată Haagen-Dasz din portofoliul aceluiaşi producător mai este încă prezent pe piaţă, fiind importat de Maresi Foodbroker, filiala locală a companiei austriece cu acelaşi nume care face parte din holdingul Vivatis, conform datelor ZF.