Companii

Au stat trei ani în Franţa şi s-au întors să deschidă o brutărie în Galaţi

Au stat trei ani în Franţa şi s-au întors să...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

05.02.2015, 07:09 3525

Adrian Şerban, 33 de ani, împreună cu soţia sa au revenit în România după trei ani petrecuţi în Franţa şi au deschis în luna iulie a anului trecut brutăria şi patiseria Pain Vivant din Galaţi, în care au investit circa 50.000 de euro.

„Am locuit trei ani în Franţa. Aco­lo m-am îndrăgostit de pati­seria fran­ţu­zească şi de pâine. Când ne-am întors în ţară mie şi soţiei ne-a lipsit pâinea lor. Am început să fac pâine în casă şi încet a început să mă pasioneze să fac pâine. Într-un final am ajuns să fac pâine cu maia. A devenit un hobby", povesteşte Adrian Şerban, de profesie inginer. El a absolvit Facultatea de Ştiinţe a Calculatoarelor de la Uni­ver­sitatea Dunărea de Jos Galaţi şi un master în strategii poli­tice.

Antreprenul face singur reţetele, plecând de la câteva reţete pe care le-a învăţat în brutăria din Franţa unde a lucrat.  El afirmă că de la idee până la deschiderea efectivă a brutăriei a durat un an şi jumătate.

„Am vrut să aducem din Franţa conceptul de brutărie de cartier, în care pâinea este vândută acolo unde este produsă. Unde brutarul se trezeşte la trei dimineaţa şi îţi face pâinea ta preferată având astfel ga­ran­ţia prospeţimii“, adaugă Adrian Şerban, care are patru angajaţi în cadrul bru­tă­riei. El afirmă că cea mai mare provocare a fost găsirea unei locaţii care să cores­pun­dă din punct de vedere legal pentru producţie şi vânzare, dar care să aibă şi un vad bun.

De asemenea,  antre­pre­norul spune că produsele sunt mai scumpe faţă de altele din piaţă din cauza cos­tu­rilor ridicate cu materia primă (folosesc făină şi unt franţuzeşti pentru foietaje), a faptului că produsele sunt făcute manual, acestea ridicând costurile de producţie. Un croissant costă 4,5 lei, iar o pâine de 600 gr. costă între 7 şi 10 lei.

„Nu e uşor să vinzi un produs de nişă într-un oraş în care pute­rea de cumpărare este scăzută. Cu toate acestea clienţii noştri sunt mulţumiţi şi avem clienţi noi pe bază de recomandări.“ La patiserie cele mai căutate sunt croissantele cu unt, nonnettes – minibrioşe cu un aluat special cu miro­denii. Dintre produsele de panificaţie „vedeta“ este pâinea cu se­minţe (in, susan, bostan, floarea-soarelui) creată de antre­prenor. „Am trimis şi prin curier pâine la Bucureşti, Tulcea şi Su­ceava.“ Antreprenorul spune că are în proiect să producă mai multe sortimente noi din patiseria franţu­zească.

„Vrem ca anul acesta să vindem cel puţin 300 de produse pe zi“, spune proprietarul Artibrun SRL-D, care adminis­trează brutăria Pain Vivant.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO