Companii

Austral: piata de birotica si papetarie trece de 200 mil. euro

02.06.2008, 19:11 478

Piata de articole de birotica si papetarie din Romania, pe care activeaza in prezent mai mult de 40.000 de firme, potrivit datelor Registrului Comertului citate de compania Austral, inregistreaza un ritm de crestere anual mediu de 15%, valoarea estimata pentru anul in curs fiind de aproximativ 200 de milioane de euro.
"Piata de profil este foarte fragmentata, iar estimarile oficiale nu exista din aceasta cauza. Valoarea pietei poate trece de 200 de milioane de euro, Austral detinand o cota de 5-6%", a declarat Emil Deliu, directorul general al Austral.
Potrivit Austral concentrarea slaba a sectorului reprezinta unul dintre motoarele de crestere, cotele slabe ale competitorilor permitand atragerea cu usurinta a potentialilor clienti. Austral este a doua companie din piata de articole de birotica si papetarie, dupa ce in 2007 a consemnat afaceri de 37 milioane de lei (aproximativ 10,5 milioane de euro), prima pozitie fiind detinuta de grupul RTC, potrivit datelor companiei.
Pentru anul in curs Austral a bugetat o crestere a cifrei de afaceri de circa 25%, pana la 13 milioane de euro, cea mai mare parte, de 45%, urmand sa fie obtinuta din comercializarea de produse pentru crearea de documente. Circa 35% din cifra de afaceri vor fi relizate din vanzarile de articole pentru organizare si arhivare de documente, iar 15% din articole de prezentare a documentelor.
"Proportia ar trebui sa fie de cate un sfert pentru fiecare dintre categorii, dupa tendinta din pietele europene, dar in Romania piata este inca diferita", a spus Deliu.
Compania, infiintata in 1993, detine la nivel national 21 de birouri si 230 de angajati, iar din 1999 si-a extins prezenta peste granite, printr-un birou in Republica Moldova, la Chisinau. Strategia de dezvoltare a Austral, potrivit reprezentantilor, urmareste o crestere anuala de 15% peste media sectorului, extinderea urmand sa fie realizata si prin posibile achizitii ale unor jucatori mai mici.
Emil Deliu a adaugat ca unele companii, de talia Lyreco, jucator de origine franceza cu prezenta pe 5 continente si mai mult de 10.000 de angajati, s-au aratat interesate de potentialul local inca din anul 2006 insa nu au realizat niciun pas spre intrarea pe piata.
Austral a exclus ca potentiala directie de dezvoltare intrarea in productia de articole de papetarie, explicatia fiind data de concurenta mare a domeniului.
"Nu vom realiza acest pas pentru ca este foarte greu sa fii competitiv din punctul de vedere al productiei. Spre exemplu furnizorul nostru de hartie, de origine din Suedia, detine deja 30% din piata europeana respectiva", a completat Deliu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO