Companii

Autobuze electrice pentru transportul în comun, testate la Timişoara

Autobuze electrice pentru transportul în comun, testate...

Autor: Adina Oşan, Liliana Iedu

11.10.2013, 21:36 846

Protocolul a fost semnat de primarul Nicolae Robu şi de reprezentanţi ai firmei Cefin care va pune la dispoziţie două autobuze electrice pentru transportul în comun în oraş, pentru a fi testate.

"În urma unui protocol de colaborare, firma Cefin ne pune la dispoziţie un autobuz cu motor electric pe care noi să îl testăm. El va circula în Timişoara pe un traseu stabilit de Regia Autonomă de Transport Timişoara (RATT) şi în această perioadă vom monitoriza parametrii de funcţionare. Pe de o parte, gradul de confort, gradul de satisfacţie pe care îl conferă şi parametrii energetici. Vom vedea cât sunt costurile şi consumurile. Vom compara şi costurile de mentenanţă. Desigur că trebuie să comparăm un autobuz nou cu un alt autobuz cât mai nou, în stare bună, pe care îl avem la RATT. Acest experiment ne va ajuta să ne fundamentăm mai solid decizia privind modul în care vom dezvolta parcul auto al RATT. În orice caz, informându-ne şi ce fac alţii şi care sunt curentele la nivel european şi mondial, am ajuns la concluzia că viitorul este al autobuzelor cu motor electric", a anunţat Nicolae Robu.

Edilul a mai anunţat că, pe viitor, Primăria Timişoara intenţionează să schimbe actualul parc auto al RATT cu autobuze electrice.

Unul dintre autobuze va fi testat timp de zece zile la Timişoara, iar cel de-al doilea o lună, a anunţat directorul RATT, Ioan Goia.

"Din 24 octombrie vom testa acest autobuz pe traseele din Timişoara. Vor veni două autobuze, unul cu două uşi şi unul cu trei uşi. Cel cu trei uşi va rămâne în test o perioadă mai scurtă, zece zile, dupa care va fi retras. Celălalt cu două uşi este promovat ca proiect pilot, va rămâne 30 de zile în test", a declarat Ioan Goia.

Biletele vor costa, ca şi până acum, doi lei pentru o călătorie, au dat asigurări reprezentanţii Regiei de Transport.

Autobuzele se încarcă electric complet în maximum şase ore, iar o altă variantă de încărcare rapidă, este în trei ore, şi poate circula 250 de kilometri în trafic urban, până la următoarea încărcare.

Preţul unui astfel de mijloc de transport este între 300.000 şi 400.000 de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO