Companii

Automobile Bavaria, cel mai important dealer BMW, se extinde pe mărci de volum şi vrea să ridice de la zero un lanţ de hoteluri

Automobile Bavaria, cel mai important dealer BMW, se...

Autor: Bogdan Alecu

13.10.2016, 00:08 8417

„Dacă aş porni acum un business de la zero, aş miza pe multibrand, însă trebuie să fii mare pentru ca producătorii să tolereze un dealer cu mai multe mărci premium.“

Michael Schmidt, omul de afaceri care controlează grupul Automobile Bava­ria, vrea să deschidă o nouă linie de business şi să investească într-un lanţ hotelier la nivel naţional şi să intre pe piaţa auto „de volum“, adăugând un nou brand alături de BMW, Rolls-Royce, MAN şi Neoplan.

El mizează pe diversificarea portofoliului din România, iar pe lângă automobilele BMW şi camioanele MAN are în plan intrarea pe seg­mentul mărcilor de volum şi vrea să cum­pere un dealer din Baia Mare. Miza o reprezintă di­ver­sificarea portofoliului pentru a nu depinde de un singur segment al pieţei auto.

„Vrem să ne extindem pe alte mărci. Avem în plan achiziţia unui centru auto în Baia Mare şi ne uităm permanent în piaţă pentru a ve­dea ce oportunităţi avem pentru a lua şi alte mărci în portofoliu. La începutul anului vom ve­dea ce marcă vom deschide la Baia Mare. Dar exclus BMW. Ne-ar tenta un brand de volum.“

El spune că „secretul“ în businessul auto este comercializarea unui număr mai mare de mărci, pentru a acoperi cât mai mult din piaţă, dar şi pentru a avea putere de negociere cu pro­ducătorii. „Dacă aş porni acum un business de la zero, aş miza pe multibrand, însă trebuie să fii ma­re pentru ca producătorii să tolereze un dealer cu mai multe mărci premium. Grupul Ţiriac este multibrand pentru că şi-a permis financiar. În 1994, modelul nostru de business era unul spartan, pentru că eram la început.“

În plus, vrea să atace începând de anul vi­itor piaţa de 3,6 mld. lei a industriei ospita­lităţii prin construcţia de hoteluri, pe terenuri pe care an­terior avea în plan extinderea reţelei de ca­mioa­ne. „Avem şapte terenuri cumpărate în ţa­ră în perioada 2007-2008 pentru a extinde re­ţeaua de camioane, în oraşe precum Oradea, Craiova, Sibiu vizavi de aeroport, Constanţa, aici în Otopeni şi studiem ideea realizării unui lanţ hotelier de patru stele. În Bucureşti, spre exem­plu, sunt multe hoteluri pline şi există cere­re, mai ales aproape de aeroport.“ Unită­ţi­le ar putea fi afiliate ulterior unor branduri pre­cum Holiday Inn sau Hilton Double Tree. În prezent Grupul Automobile Bavaria esti­mea­­ză că va ajunge la afaceri de 360 mil. euro în acest an, în creştere de la 310 mil. euro în 2015.

Cea mai mare pondere în business o are divizia Schmidt Gruppe Deutschland care grupează cei cinci dealer BMW din Germania, din jurul Munchenului alături ce centrul Rolls-Royce, care va înregistra în acest an afaceri de 140 mil. euro. Pe locul secund se află dealerii BMW de pe piaţa locală parte a Automobile Bavaria, cu un business total estimat pentru 2016 la 120 mil. euro, urmat de  MHS Truck&Bus, importatorul camioanelor MAN în România, cu afaceri de 100 mil. Euro în acest an. Automobile Bavaria a deţinut până în 2007 importurile BMW pe piaţa locală, acestea fiind preluate de BMW Group România, după ce constructorul a intrat direct pe piaţă, iar în prezent grupul reprezintă cel mai mare dealer al grupului BMW din România. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO