♦ Intrarea în producţie a lui Bigster, primul SUV compact al Dacia, la final de 2024 pune presiune şi pe standardele de calitate, motiv pentru care uzina are în plan investiţii în automatizări, dar acest lucru înseamnă şi mai puţine locuri de muncă ♦ Pe de altă parte, raportat la numărul de maşini produse, România are de două ori mai mulţi angajaţi în cele două uzine decât media europeană.
Uzina Dacia de la Mioveni va avea o nouă vopsitorie în perioada următoare, motiv pentru care Grupul Renault a cerut un ajutor de stat de 37,5 mil. lei pentru a acoperi aproape jumătate din suma totală de 85 mil. lei.
„Este vorba despre un proiect de investiţie care are ca obiectiv schimbarea fundamentală a procesului general de vopsire vehicule Dacia. Proiectul presupune o schimbare a tehnologiei, o schimbare a procesului general de vopsire vehicule. Informaţiile de natură tehnică reprezintă o componentă de inovaţie asupra căreia nu putem furniza încă detalii. Proiectul nu va genera noi locuri de muncă“, au spus pentru ZF reprezentanţii Automobile Dacia.
Dacia este una dintre cele 45 de companii care au depus cereri pentru ajutor de stat, însă atât numărul cererilor, cât şi valoarea lor, peste 8 mld. lei, exced cu mult valoarea bugetului de 750 milioane lei alocat sesiunii.