Companii

Avem comenzi concrete, sperăm că piaţa va creşte, spune Elis Pavaje

Avem comenzi concrete, sperăm că piaţa va creşte, spune Elis Pavaje

Emil Goţa, fiul fondatorului afacerii cu pavaje

Autor: Andreea Mioara Neferu

09.05.2011, 23:49 652

Producătorul de pavaje Elis Pavaje din Petreşti, Alba, deţinutde familia Goţa, şi-a intersectat drumul cu câ­te­va dintre celemai mari proiecte de construcţii ale ultimilor ani: Petrom City,hipermarketul Real din Sibiu, magazinele de bricolaj Obi dincartierul bucureştean Berceni şi Ploieşti sau hipermarketulCarrefour din Drobeta-Turnu Severin.

"Lăcătuş mecanic de meserie, tata a mers în '91 la nişteprieteni din Germania şi acolo a văzut că exista peste tot produsulacesta (pavaje - n.red.). S-a gândit că şi în România ar putea faceaşa ceva astfel că, întorcându-se acasă, a cumpărat nişte prese devulcanizare, pe care le-a adaptat, şi a fabricat trei utilajeartizanale, care aveau o capacitate iniţială de producţie de doar16 metri pătraţi pe zi", povesteşte despre începutul companiei EmilGoţa, unul dintre cei doi fii ai fondatorului, în prezent directorgeneral al companiei, scrie revista Business Magazin (www.businessmagazin.ro).

Originar din Pe­treşti, judeţul Alba, Eli­siu Goţa a văzutpentru prima oară pavele în Ger­mania, în curtea unei biserici. La20 de ani de atunci, familia sa are un business cu rulaj anual deaproape 14 mi­lioane de euro.

Compania, care deţine în prezent două unităţi de pro­duc­ţie laPetreşti, judeţul Alba şi la Stoeneşti, judeţul Prahova, cu ocapa­citate de producţie de 8.000 de metri pătraţi pe zi, ainvestit de-a lun­gul timpului circa 15 mi­lioane de euro pen­trudezvol­ta­rea afa­cerii, iar anul acesta are în plan investiţii deîncă un milion de euro.

Anul trecut, com­pania a înregistrat afa­ceri de 57 de milioanede lei (13,5 milioane de euro), în scădere cu 5% faţă de anulanterior, iar Goţa spune că declinul este doar valoric, pentru cădin punctul de vedere al volumelor vândute, s-a consemnat chiar unavans. Pe de altă parte însă, primul trimestru al lui 2011 a merschiar mai bine decât perioada similară a lui 2010, în con­diţiileîn care comenzile au revenit: businessul a crescut cu 38%, până la6,5 mil. lei (circa 1,5 mil. euro). "Avem comenzi concrete, iartoate anunţurile privind dezvoltarea de centre comerciale saulanţuri de magazine ne fac să sperăm că piaţa pe care activăm vamai creşte", explică Goţa.

Potrivit estimărilor companiei, piaţa locală a pavajelor şi aprefabricatelor mici se ridică în prezent la 75 de milioane deeuro, în condiţiile în care din punct de vedere cantitativ se aflăundeva la 9 milioane de metri pătraţi. "În 2008 tot în jurulacestui nivel se învârtea", precizează Goţa.

Citiţi mai multe despre povestea Elis Pavaje în revistaBusiness Magazin.

AFACERI DE LA ZERO