Companii

„Avem nevoie în rândul oamenilor politici de persoane cu spirit antreprenorial“

La programul de Executive MBA din România al WU, doar 4% din cursanţi provin din administraţia publică sau sfera ONG-urilor

La programul de Executive MBA din România al WU, doar 4% din cursanţi provin din administraţia publică sau sfera ONG-urilor

Autor: Corina Mirea

11.05.2015, 00:02 44

„Lumea se schimbă, devine tot mai di­gita­lizată, mai globalizată, îndatorată şi mai îmbătrânită. Au loc foarte multe schimbări pentru care nu doar companiile au nevoie de oameni care să gândească antre­pre­norial, ci şi instituţiile publice. Este nevoie în rân­dul oamenilor politici de persoane cu spirit de an­tre­prenor, care să înveţe să se adapteze rapid şi să vadă schimbarea ca pe o oportunitate de a cons­trui ceva mai bun”, spune Nikolaus Franke, pro­fe­sor de antreprenoriat şi invoaţie în cadrul WU Exe­cutive Academy, care oferă pe plan local cel mai scump program de Executive MBA, în valoare de 35.000 de euro. 

Oamenii din sfera publică însă nu se înghesuie să aplice la programe de studii pentru manageri. La programul de Executive MBA din România al WU, spre exemplu, doar 4% din cursanţi provin din administraţia publică sau sfera organizaţiilor nonguvernamentale.

În acelaşi timp, 28% din ei sunt angajaţi sau au afaceri în sfera financiară, 18% pro­vin din industrie, iar 14% din sectorul bunurilor de larg consum. Spiritul/stilul de management cu accente antreprenoriale a devenit în ultimii ani una dintre cerinţele de bază din fişa postului şi una dintre competenţele pe care companiile încearcă să le dezvolte tot mai mult în rândul angajaţilor.

Nu de puţine ori managerii de HR susţin că executivii din vârful companiilor, dar şi middle managerii trebuie să îşi conducă echipa sau compania ca pe un business propriu.

„Ideile în sine nu au putere dacă nu sunt puse în practică de oameni care să facă faţă rezistenţei la schimbare. Aceştia sunt antreprenorii, ei nu doar înfiinţează companii, ci au viziune şi curaj să inoveze. Mult timp s-a crezut că micile companii vor muri, dar ele mişcă economia. Din asta au învăţat şi giganţii, care se pricep foarte bine la a rămâne stabili, incrementali. Ştiu că le trebuie spiritul antreprenorial, rapiditatea firmelor mici de a răspunde provocărilor“, explică Franke.

El mai susţine că o bună parte din cei care se înscriu la un MBA au început să vină chiar din zona antreprenorială sau sunt angajaţi care şi-ar dori să poată începe un business propriu, motiv pentru care şi cursurile au o abordare mai mult practică. Spre exemplu, profesorul discută la clasă despre cele mai importante subiecte eco­no­mice şi de business care au fost publicate în presă şi conturează un întreg studiu de caz pornind de la acestea, dar raportat la tema lecţiei din ziua respectivă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO