Companii

Avon vinde cosmetice de 45 mil. euro în mediul rural

28.07.2010, 23:57 188

Avon România, cea mai mare companie de vânzări directe decosmetice (prin intermediul catalogului) pe piaţa locală, încasează45 mil. euro anual numai din mediul rural, potrivit conduceriicompaniei. Clienţii de la sat sunt un target mai puţin atins deretailerii tradiţionali din lipsa posibilităţilor de expansiune acelor din urmă, de aceea zona rurală are un potenţial de creştereuriaş.

"Aproximativ 40% din total sunt vânzările noastre în mediulrural. Profilul consumatorului nu diferă foarte mult de cel dinmediul urban. Preferinţele de consum sunt aceleaşi. În plus,clientele au aceeaşi deschidere în a folosi canalele virtualepentru comanda de cosmetice", a declarat pentru ZF Răzvan Diraţian,director comercial al Avon România şi Moldova, care a preluat, în adoua parte a anului trecut, operaţiunile locale de la Angela Creţu.În prezent, bugetul mediu lunar al unei gospodării din mediul ruralpentru bunuri nealimentare ajunge la 370 de lei, în condiţiile încare o gospodărie de la oraş cheltuieşte 520 de lei pentru aceleaşiproduse.

Compania de cosmetice a finalizat 2009 cu afaceri de 112,7 mil.euro (473,7 mil. lei), nivel aproape asemănător cu cel din 2008,calculat în euro, şi cu 14% mai mare, calculat în lei. Din 2008,Avon Cosmetics a început să facă tranziţia către modelul debusiness online, iar din 2009 toţi clienţii şi-au comandatprodusele pe internet sau prin telefon. "Am lansat şi comanda prinSMS, ca un canal alternativ destinat în special zonelor rurale undepenetrarea internetului este destul de scăzută", spuneDiraţian.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO