În România numărul companiilor de pe bursă care îşi recompensează şi motivează angajaţii cu acţiuni rămâne restrâns, deşi la nivel mondial astfel de programe de fidelizare sunt tot mai populare şi îmbracă diferite forme, de la oferirea de acţiuni gratuite până la contracte privind opţiunea de a achiziţiona titluri.
Schemele de fidelizare a angajaţilor prin oferirea de acţiuni gratuite sunt tot mai des folosite de companiile care vor să îşi păstreze talentele, să recompenseze şi totodată să responsabilizeze personalul.
Banca Transilvania şi distribuitorul de medicamente Ropharma şi-au recompensat anul acesta angajaţii cu acţiuni gratuite a căror valoare cumulată a ajuns în prezent la circa 19 mil. lei (4,3 mil. euro) raportat la ultimul preţ din piaţă. Salariaţii cu funcţii de răspundere ai Unirea Shopping Center ar putea primi acţiuni care valorează pe bursă 14 mil. lei (3 mil. euro) dacă acţionarii vor aproba o variantă similară de fidelizare.
Mihai Miron, directorul general al Ropharma, care acordă de trei ani acţiuni gratuite angajaţilor cheie, spune că impactul oferirii unor astfel de bonusuri este mai mult decât unul material.
„Compania acordă încredere şi apreciere personalului şi poate vedea cine crede în viitorul ei.“
Citiţi în continuare pe ZF Corporate:
- opinia lui Mihai Miron, directorul general al Ropharma, despre fidelizarea angajaţilor cu acţiuni; programul de fidelizare al Ropharma, câte acţiuni au fost acordate angajaţilor
- pachetul de acţiuni oferit angajaţilor de către Banca Transilvania ; pachetul acordat preşedintelui băncii
- politica de fidelizare a Unirea Shopping Center