Companii

Barleta si-a majorat exporturile cu 20%

12.12.2007, 14:28 74

Compania producatoare de ambalaje din hartie Barleta Bacau estimeaza o cifra de afaceri de 6,3 milioane de euro in acest an, in crestere cu 26% fata de valoarea inregistrata anul anterior.
"Cresterea afacerii se bazeaza in principal pe cresterea exporturilor, anul acesta vom exporta cu 20% mai mult fata de anul trecut, intrucat am atras parteneri noi in Spania si Suedia", a declarat Florin Adrian Dimofte, director de strategii si dezvoltare al Barleta.
El a mai spus ca exporturile catre Anglia au crescut, in special s-au livrat mai multe ambalaje din hartie pentru industria farmaceutica. Barleta exporta in peste 10 tari din Uniunea Europeana si nu numai, printre clientii ei numarandu-se Franta, Belgia, Olanda, Austria, Bulgaria, Marea Britanie, Moldova. "Am patruns cu produsele noastre pe pietele externe, exporturile atingand un procent de 45% din productia realizata", a mai precizat el.
Investitiile bugetate anul acesta se ridica la 1,8 mil. euro, bani alocati achizitionarii de echipamente noi si utilaje.
"An de an o mare parte din profitul nostru este reinvestit pentru achizitionarea de utilaje pentru prelucrarea hartiei si productiei de pungi si sacose din hartie", a mai spus el.
Cea mai mare pondere a ambalajelor fabricate de Barleta o au cele destinate industriei de morarit si de panificatie, compania detinand pe acest segment o cota de piata de 70-75%, conform lui Florin Adrian Angelescu. Barleta mai furnizeaza ambalaje din hartie, pe langa clientilor din industria de mororit si panificatie, si industriei farmaceutice si de fast-food. Printre cei mai importanti clienti ai companiei se numara Fornetti, Titan, Dobrogea, grupul de firme Boromir, Baneasa, Agrana, Henkel, EuroMGA, Pambac, Cora, Carrefour, Auchan, KFC, Pizza Hot.
"Cererea retelelor de fast-food este din ce in ce mai mare in Romania, cu 15-20% mai multe ambalaje furnizam acestei industrii fata de anul trecut", a mai spus el.
Competitorii pe piata din Romania sunt producatorul de ambalaje din hartie Alma Viva din Suceava si alti producatori din Italia si Franta. Florin Adrian Dimofte a mai spus ca vizeaza consolidarea pozitiei companiei pe piata romaneasca, dar si castigarea de noi piete.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO