Companii

Barometrul de Încredere Edelman 2021: Mediul de business a luat locul Guvernului şi este acum cea mai de încredere instituţie în rândul populaţiei, la nivel global, fiind considerată de două ori mai competentă

Barometrul de Încredere Edelman 2021: Mediul de business a luat locul Guvernului şi este acum cea mai de încredere instituţie în rândul populaţiei, la nivel global, fiind considerată de două ori mai competentă

Autor: Roxana Rosu

14.01.2021, 14:33 105

Mediul de afaceri a devenit cea mai de încredere instituţie în rândul publicului la nivel global (61%), înlocuind guvernul (53%), care a scăzut considerabil după ce în luna mai a anului trecut avea o creştere de 11 puncte, arată Barometrul de Încredere Edelman 2021.

În ultimele cinci luni, mediul de afaceri a preluat conducerea în materie de încredere dezvoltând în mod proactiv vaccinuri în timp record şi găsind noi metode pentru munca în pandemie. Încrederea continuă să se concentreze la nivel micro, respondenţii bazându-se şi mai mult pe angajator (76%) şi pe CEO (63%).

„După un an marcat de pandemie, puternice fluctuaţii economice şi un sentiment acut de anxietate, încrederea oamenilor este zdruncinată. Liderii şi instituţiile sunt privite cu scepticism, iar infodemia care a luat avânt odată cu pandemia COVID-19 alimentează această neîncredere generalizată. Barometrul de Încredere Edelman 2021 surprinde acest fenomen şi trage un semnal de alarmă. Mediul de business, guvernele, ONG-urile, mass-media trebuie să ia măsuri pentru a reconstrui încrederea atât de necesară într-o perioadă care rămâne deosebit de complicată. Un pas important în acest sens este combaterea infodemiei, de o manieră constantă şi asumată, cu toate instrumentele pe care aceste instituţii le au la îndemână”, a declarat Corina Vinţan, CEO Links Associates - afiliat Edelman.

Creşterea încrederii în companii vine în paralel cu scăderea drastică a încrederii în sursele de ştiri şi în politicieni. Majoritatea respondenţilor la sondaj consideră că liderii guvernamentali (57%), liderii din mediul de business (56%) şi jurnaliştii (59%) încearcă în mod deliberat să inducă oamenii în eroare spunând lucruri despre care ştiu că sunt false. Infodemia globală a făcut ca încrederea în toate sursele de ştiri să ajungă la cote minime record.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO