Companii

Barometrului de Încredere Edelman: “Angajatorul meu” a ajuns instituţia care se bucură de cea mai mare încredere, înaintea ONG-urilor, mediului de business, guvernului sau mass-media

Barometrului de Încredere Edelman: “Angajatorul meu”...

Autor: Dragoş Dinu

28.01.2019, 18:41 134

Angajatorul a devenit „instituţia” care se bucură de cea mai mare încredere, înaintea ONG-uri (57%), mediul de business (56%), guvernului (48%) şi mass- media (47%), arată pentru 2019 Barometrului de Încredere al Edelman, una dintre cele mai mari firme de relaţii publice şi de marketing din lume.

Potrivit barometrului, directorii de companii sunt aşteptaţi să conducă lupta pentru schimbare. Astfel că, mai mult de trei sferturi (76%) dintre participanţii la studiu au spus că îşi doresc ca directorii de companie să preia frâiele schimbării, în loc să aştepte ca guvernul să impună schimbarea. 73% cred că o companie poate să acţioneze atât în direcţia creşterii profitului, cât şi în cea a ameliorării condiţiilor economice şi sociale ale comunităţilor în care activează. Angajaţii se aşteaptă ca angajatorii potenţiali să li se alăture activ în promovarea problemelor sociale (67%).

Companiile care fac acest lucru sunt recompensate cu un grad mai mare de angajament (83%), susţinere (78%) şi loialitate (74%) din partea angajaţilor lor.

“Ultimii 10 ani au fost marcaţi de o pierdere a încrederii în figuri care reprezintă în mod  tradiţional autoritatea, dar şi în instituţii”, a precizat Richard Edelman, preşedinte şi CEO al Edelman. “Recent, oamenii şi-au pierdut încrederea şi în reţelele sociale care transformaseră oamenii obişnuiţi în pricipalele surse de încredere. Aceste evoluţii au condus la o nouă schimbare, oamenii orientându-şi încrederea în acele tipuri de relaţii asupra cărora au un control sporit, cum sunt acelea cu angajatorii lor”.  

Studiul arată că încrederea oamenilor s-a schimbat în profunzime anul trecut şi are legătură cu decalajul de încredere dintre publicul informat (65%) şi restul populaţiei unei ţări (49%). Decalajul este determinat de creşterea încrederii în pieţele dezvoltate a publicului informat, în timp ce nivelul de încredere manifestat de restul populaţiei a rămas relativ neschimbat. Diferenţa de încredere este semnificativă în ţările dezvoltate (Marea Britanie - 24 de puncte, Canada - 20 de puncte, Franţa - 18 puncte, SUA - 13 puncte) şi se regăseşte acum în ţările în curs de dezvoltare (India - 17 puncte, China - 12 puncte).

Barometrul a scos în evidenţă un sentiment de pesimism tot mai accentuat în privinţa viitorului. Doar 1 persoană din 3, din rândul publicului obişnuit din statele dezvoltate, crede că familia sa va fi mai bine în următorii cinci ani. În rândul aceluiaşi public, doar 1 din 5 oameni crede că sistemul lucrează pentru el şi 70% îşi doresc o schimbare. În ciuda unei economii bazate pe ocuparea forţei de muncă, teama pierderii locului de muncă rămâne ridicată în rândul populaţiei generale. În plus, numărul celor care spun că ritmul inovării este prea rapid îl depăşeşte pe al celor care spun că este prea lent.

“Ne aflăm în faţa unui nou tip de contract între angajat şi angajator, pe care îl putem numi Încredere la locul de muncă”, a arătat Richard Edelman. “Acest contract se bazează pe companii care acţionează în patru direcţii: Conduc spre Schimbare - îşi stabilesc un obiectiv îndrăzneţ prin care atrag angajaţi preocupaţi de teme sociale şi pe care l-au transformat în obiectivul central al business-ului; Dau putere angajaţilor - îi informează direct pe angajaţi despre problemele zilnice şi îi lasă să-şi exprime părerea; Încep Local - au un impact pozitiv în comunităţile în care operează; CEO Leadership - Directorii Generali trebuie să vorbească direct despre problemele zilnice. Companiile inteligente vor da tonul construirii încrederii din interior spre exterior, având angajaţii ca punct central”.

Alte rezultate ale Barometrului de Încredere Edelman pentru anul 2019:

1.Încrederea a crescut în 12 din 15 sectoare, cu tehnologia (78%) care a rămas cea mai credibilă, urmată de industrie (70%) şi de sectorul auto (70%), care a înregistrat cea mai mare creştere, de 7 puncte. Serviciile financiare, care au cunoscut o creştere cu două puncte până la 57%, au fost, încă o dată, cea mai puţin credibilă instituţie la nivel global.

2.Companiile cu sediul central în Elveţia (71%), Germania (71%), Canada (70%) şi Japonia (69%) prezintă cele mai mari rate de încredere. Cele mai puţin credibile branduri naţionale sunt cele din Mexic (36%), India (40%), Brazilia (40%) şi China (41%).

3.Mai multe femei (+22 de puncte) decât bărbaţi (+20 de puncte) din publicul informat au devenit amplificatori de ştiri şi informaţii, anul trecut.

4.71% dintre angajaţi cred că este absolut necesar ca Directorul General să ia atitudine in perioadele marcate de provocări.

 
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO