Companii

BauMax ataca piata aglomerata a Capitalei

11.02.2010, 23:08 37

Grupul austriac BauMax, cu afaceri anuale de 1,5 mld. euro, vadeveni al saptelea brand care intra pe piata bricolajului dinCapitala, dupa ce va deschide al 12-lea magazin din Bucuresti.Intrarea BauMax va ascuti si mai mult competitia dintre retelelestraine si locale de Do-It-Yourself (DIY), in conditiile in careconsumul de materiale de constructii a scazut anul trecut cu 30%,iar estimarile pentru anul acesta indica un regres de 5-10%.

Giganti precum Praktiker (Germania), Bricostore (Franta) sauHornbach (Germania) au deja o prezenta puternica in Bucuresti, undeau deschis magazine incepand cu 2002, la acestea adaugandu-se simagazinele deschise de OBI (Germania), Mr. Bricolage (Franta) sauDedeman din Bacau. Un alt brand care ar putea intra pe piataCapitalei in urmatorii ani este grupul francez Leroy Merlin.

BauMax vrea sa ajunga la cinci magazine in Bucuresti inurmatorii ani si sa-si dubleze reteaua locala in urmatorii treiani. Compania va deschide luna aceasta primul magazin din Capitala,in Sun Plaza, iar anul viitor are in plan finalizarea a inca douamagazine in Bucuresti.

"Romania va deveni in urmatorii ani una dintre cele maicompetitive piete din Europa Centrala si de Est si tot mai multijucatori isi vor extinde prezenta in sectorul de bricolaj. Romaniaeste in prezent asa cum era Germania in 1994-1995 sau cum eraPolonia in urma cu cinci ani. Chiar daca marginile se vor reduce,companiile straine vor continua sa se extinda, pentru ca nevoile deconsum pentru renovari si constructii noi vor continua sa creasca",spune Alexander Frech, directorul general al BauMax Romania.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO