Companii

Băutura spirtoasă care a sfidat criza: vânzările de tequila au crescut cu 43% faţă de 2008 şi merg spre 5 milioane de euro

Băutura spirtoasă care a sfidat criza: vânzările de...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

22.02.2014, 14:50 580
Vânzările de tequila, băutură care acum un deceniu vindea mai puţin de 20.000 de litri pe piaţa din România, au ajuns anul trecut la circa 228.000 de litri, în creştere cu 43% faţă de 2008, în condiţiile în care ma­joritatea cate­go­riilor au înregistrat scăderi în această perioadă, arată o analiză a ZF.
 
„Piaţa de tequila urmăreşte un trend crescător, cu o creştere progresivă (CAGR- rată anuală compusă de creştere) de 14%, însă cu o bază de pornire scăzută. (...) Piaţa va continua să crească şi anul acesta, în special datorită faptului că ocaziile de consum s-au diversificat“, consideră Nikos Xystouris, directorul general al PPD România, unul dintre cei mai mari importatori de băuturi spirtoase.
 
Tequila, alături de rom şi whisky, au fost singurele categorii de băuturi spirtoase care au înregistrat creşteri în perioada de criză, conform datelor companiei de cercetare de piaţă IWSR. Însă în totalul vânzărilor de băuturi spirtoase de pe piaţa din România tequila înregistrează încă o pondere mică de doar 0,2%.
 
În total, consumul de băuturi spirtoase în România este de 166 de milioane de litri, cu o valoare de 750 de milioane de euro în 2012, arată datele IWSR.
 
Cele mai consumate trei băuturi spirtoase sunt băuturile cu arome (ţuică, lichior, palincă etc.), vodca şi brandy-ul, potrivit aceleiaşi surse.
 
La un preţ mediu de vânzare de circa 20 de euro pentru un litru de tequila, calculele ZF arată ca piaţa poate fi evaluată la circa 4,5 milioane de euro anul trecut.

Citiţi mai multe detalii aici

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 20.02.2014

ZF Corporate este serviciul specializat de ştiri cu plată al Ziarului Financiar. Pentru a putea citi aceste ştiri trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Imobiliare şi altele). Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286, tel. mobil: 0766.606.994) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro sau stefan.paraschiv@m.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO