Companii

BenefitOnline.ro: Cel mai scump beneficiu accesat în 2018-un pachet de servicii stomatologice de 24.000 lei, redus cu 30%

BenefitOnline.ro: Cel mai scump beneficiu accesat în...

Autor: Roxana Rosu

08.04.2019, 12:51 797

Suma medie acordată lunar de companii pentru beneficiile extrasalariale ale angajaţilor a fost anul trecut de 355 de lei, de la 320 de lei cu un an înainte, reprezentând o creştere de 11%, cele mai populare fiind tichetele de masă, cadourile (cardurile şi tichetele cadou), decontarea transportului (către/de la serviciu), turismul intern (tichetele de vacanţă) şi pensiile private (pilonul 3), arată o analiză a  BenefitOnline.ro.

Cel mai scump beneficiu accesat în 2018 în platforma BenefitOnline.ro a fost înregistrat în categoria Sănătate - un pachet de servicii stomatologice redus cu 30% faţă de preţul iniţial, în valoare de 24.000 de lei, plătit cu bani personali, la care clientul a făcut o economie de aproape 10.000 de lei. Cu un an în urmă, cel mai scump beneficiu accesat a fost un pachet de naştere la un furnizor de servicii medicale în valoare de 4.950 de lei.

În timp ce preferinţele angajaţilor în materie de beneficii se menţin faţă de 2017, bugetele cheltuite de companii în platformă au crescut cu 150% de la an la an.

Astfel, dacă în 2017 angajatorii au cheltuit peste 46 de milioane de lei pentru beneficiile pe care angajaţii şi le-au ales accesând BenefitOnline.ro,  în 2018 companiile au alocat în acest scop 114 milioane de lei.

„Opţiunile angajaţilor în ultimii ani indică o tendinţă evidentă înspre alegerea unor beneficii extrasalariale cu impact fiscal avantajos. În 2018, de exemplu, 84% din bugetele alocate de companii au fost cheltuite de angajaţi pentru beneficii scutite total sau parţial de taxe şi doar 16% pentru beneficii în natură. Acest aspect ne arată că angajaţii sunt foarte atenţi şi raţionali atunci când îşi aleg beneficiile, dorind să maximizeze bugetul lunar acordat de companie”, spune Stelian Bogza, cofondator BenefitOnline.ro.

Din totalul beneficiilor tranzacţionate prin platforma BenefitOnline.ro, tichetele de masă, beneficii din categoria celor deductibile, se situează pe primul loc. Aproximativ 59% din bugete au fost direcţionate de angajaţi către acestea. Valoarea medie lunară per tranzacţie în cazul tichetelor de masă a fost de 207 lei.

Alături de tichetele de masă, şi voucherele de vacanţă beneficiază de acelaşi regim fiscal: taxe 0% pentru angajatori şi doar 10% impozit pe venit pentru angajaţi. De asemenea, cadourile şi tichetele cadou oferite angajaţilor şi copiilor minori ai acestora beneficiază de deductibilitate şi sunt scutite de la plata taxelor şi impozitelor atunci când sunt acordate la ocazii speciale prevăzute de lege (ex: Paşti, Crăciun, 8 Martie, 1 Iunie).

Abonamentele la reţele şi clinici medicale private, asigurările de sănătate şi pensiile facultative din pilonul 3 mai beneficiază de exceptare de la plată a tuturor taxelor, atât pentru angajatori, cât şi pentru angajaţi, în limita a 400 euro/an. Training-urile profesionale şi decontarea abonamentelor pentru transport sunt cheltuieli deductibile pentru companii.

În topul preferinţelor angajaţilor români pentru beneficii extrasalariale se află, după tichetele de masă, cadourile (oferite sub formă de carduri cadou la retaileri importanţi, tichete sau vouchere de cumpărături etc.) – peste 20% din bugete, precum şi decontarea serviciilor de transport, atrăgând aproape 7% din bugete. 

Vacanţele în România s-au situat pe locul al 4-lea, accesarea lor realizându-se prin intermediul voucherelor de vacanţă. Pensiile facultative – pilonul 3, activităţile din categoria Fitness & sport şi Sănătate s-au regăsit, de asemenea, în preferinţele angajaţilor de anul trecut.

De la an la an, cele mai importante creşteri au fost înregistrate în categoriile Turism intern (tichete de vacanţă) – bugete alocate cu 22% mai mari în 2018, faţă de 2017 – şi în Fitness & sport  - plus 38% anul trecut.

 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO