Companii

Berăria H vinde brandurile unui singur producător local

Berăria H vinde brandurile unui singur producător local

Foto: Silviu Matei

Autor: Ioana David, Dana Ciriperu

27.01.2015, 09:23 8132

Berăria H din nordul Capitalei, cea mai mare din sud-estul Europei, care în zilele de vârf ajunge la 4.000 de clienţi, vinde brandurile unui singur producător local, Heineken Ro­mâ­nia, după un mo­del pe care îl folo­sesc majoritatea pub-urilor de pe piaţa locală. În por­tofoliul Heineken se regăsesc mărci precum Ciuc, Heine­ken, Bucegi sau Silva, iar producătorul de bere are, potrivit unui studiu Euromonitor, o cotă de piaţă în volum de 31% în anul 2013.

„Acordurile exclusive între doi parteneri comerciali nu sunt interzise apriori prin legea concurenţei. În general, în cazul cotelor de piaţă de sub 30%, atât ale furnizorului, cât şi ale cumpărătorului, nu se pune problema unor probleme de concurenţă”, a explicat pentru ZF Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei.

Alexandru M. (30 de ani), unul dintre clienţii localului, spune că se aştepta ca Berăria H să aibă mai multe sortimente de bere, find cea mai mare berărie din sud-estul Europei, dar că din punctul de vedere al numărului de branduri este depăşită de barurile din centrul Capitalei. „Şi în berările ger­ma­ne există un singur brand de bere şi nu mai multe branduri de la un produ­că­tor. Văd un portofoliu diver­si­fi­cat la pub-uri, nu la o berărie. Într-un loc atât de mare este greu să serveşti mai multe bran­duri. (…) Cu cât locul este mai mic, este mai uşor să serveşti mai multe bran­duri de bere”, a spus Vlad Dumi­tru, unul dintre acţionarii Berăriei H.

Cea mai ieftină bere costă 7 lei, iar la un grad mediu de ocupare de 50-70% per ansamblu şi la o comandă de 7-8 euro de persoană, berăria ar putea ajunge după un an la încasări de 4- 6 mil. euro potrivit estimărilor ZF.

„Nu ştiu dacă consumatorul ştie că sunt doar produse ale Heineken. (…) Pe lângă portofoliul Heineken, lucrăm cu alţi doi importatori mici. Am negociat şi cu alţi producători locali, dar negocierile nu au ieşit foarte bine. Le continuăm împreună cu produ­că­tori din alte ţări”, a mai spus Vlad Dumitru. Potrivit meniului disponibil pe site-ul Berăriei H, oferta actuală include 13 mărci de bere la care se adaugă diferite variante ale lor (radler, nefilitrat etc.).

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO