Companii

Berarii României: Consumul de bere a scăzut cu 10% de la declanşarea crizei Covid-19

Berarii României: Consumul de bere a scăzut cu 10% de...

Autor: Dorin Oancea

16.07.2020, 11:46 146

Consumul de bere a scăzut în lunile martie – mai 2020 cu peste 10% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior, iar o tendinţă nouă printre consumatori este creşterea cu 30% a vânzărilor de bere în ambalajele de unică folosinţă, în detrimentul sticlei reutilizabile, anunţă asociaţia Berarii României. 

“Producătorii de bere observă cu îngrijorare situaţia din sectorul Horeca şi, implicit, din industria berii. Primele luni ale anului nu au fost unele bune pentru industria berii, iar impactul cel mai puternic se va resimţi în trimestrul al treilea al anului care, în mod obişnuit, este vârful de sezon pentru bere, dar care depinde mult de condiţiile de operare din industria ospitalităţii. De aceea este esenţială implementarea programelor de investiţii anunţate de autorităţi şi a strategiilor de susţinere pentru sectorul Horeca, inclusiv prin facilitarea extinderii teraselor pe spaţiile publice, prin deciziile autorităţilor locale sau prin permiterea funcţionării unor locaţii temporare de tip food trucks sau baruri mobile”, spune Julia Leferman, diector general Asociaţia Berarii României.

Începând cu luna martie, odată cu declanşarea pandemiei, s-a conturat o tendinţă nouă printre consumatorii de bere, prin creşterea cu 30% a preferinţei pentru ambalajele de unică folosinţă, în detrimentul sticlei reutilizabile.

La nivelul primelor 5 luni din an, comparativ cu ianuarie – mai 2019, trendul descendent al sticlei reutilizabile este şi mai accentuat (-45%) în raport cu ambalajele de unică folosinţă, care au crescut cu 36%.

Totodată, faptul că barurile şi restaurantele şi-au oprit activitatea timp de 2 luni şi jumătate, a dus şi la închiderea liniilor de bere la draft.

Chiar dacă începând cu 1 iunie terasele s-au redeschis, reluarea comercializării berii draft se petrece treptat, în concordanţă cu măsurile de redeschidere etapizată a locaţiilor Horeca.

Scăderea importantă înregistrată de segmentul Keg din primele luni va marca întregul an 2020.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO