Companii

Berarii României: Criza şi ploile au scăzut vânzările de bere cu peste 10% în S1

Autor: Diana Tudor Stoica

08.09.2010, 23:42 42

Vânzările de bere au scăzut cu 11% în primul semestru al acestuian, la opt milioane de hectolitri, comparativ cu perioada similarăa anului 2009, potrivit Asociaţiei Berarii României. Piaţa berii afost afectată în prima jumătate a acestui an atât de crizaeconomică, care a determinat scăderea consumului, cât şi de vremearece şi ploioasă.

Membrii asociaţiei, companiile Bergenbier, Heineken România,Romaqua Group, United Romanian Breweries Bereprod şi UrsusBreweries, au vândut 7,4 mil. hl de bere în prima jumătate a lui2010, ceea ce înseamnă de asemenea o scădere de aproximativ 11%faţă de primul semestru al lui 2009, când volumul vânzărilor a fostde 8,3 mil. hl bere. Pe de altă parte, potrivit estimărilor ZF pebaza studiilor Institutului Naţional de Statistică piaţa aînregistrat o scădere de circa 7,5% în primele şase luni aleacestui an. Studiile INS nu cuprind însă vânzările de bere fărăalcool şi vizează vânzările companiilor la poarta fabricii."Românii au continuat şi în acest an să aibă un comportament deconsum conservator, perspectiva adâncirii recesiunii economicepunând şi mai multă presiune pe bugetele personale", a declarat JanDerck van Karnebeek, preşedintele Asociaţiei Berarii României.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO