Companii

Berea câştigă lupta cu sucurile şi apa, deşi consumul scade

Berea câştigă lupta cu sucurile şi apa, deşi consumul scade

Berea câştigă lupta cu sucurile şi apa, deşi consumul scade

Autor: Ioana David

24.03.2011, 23:55 308

O comparaţie cu alte produse, precum apa, sucurile sau vinul,arată că berea conduce în topul preferinţelor ro­mâ­nilor atuncicând vine vorba de băuturi. Consumul de apă spre exemplu, este lamai puţin de jumătate din media europeană, fiecare român consumândîn jur de 50 de litri, în timp ce restul europenilor aproape 120 delitri, potrivit unor estimări ale lui Jean Valvis, care esteprezent în această piaţă cu brandul Aqua Carpatica.

Pe de altă parte, consumul local de bău­turi carbonatatelocale este de 60 de litri pe an, mai ridicat decât media altorpieţe mari din regiune precum Ucraina (30,19 litri) sau Rusia (33de litri), însă sub cel al Bulgariei (105 litri), Slovaciei (87 delitri) sau Cehiei (122,83 litri). Datele au apărut anul trecutîntr-un raport al al Coca-Cola Hellenic, cel mai mare îmbuteliatorlocal de sucuri.
Totodată consumul de băuturi spirtoase se ridică laaproximativ 4 litri pe cap de locuitor, conform calculelor ZF.Fiecare român consumă în medie 24 de litri de vin, valoare careinclude şi vinul produs invidual, în timp ce francezii consumă înjur de 50 de litri. La acest capitol consumul din România estesimilar cu cel al Greciei sau Germaniei.
"În 2010, România a fost în media europeană în ceea cepriveşte consumul de bere. Sunt trei ţări care au un consum maimare de 100 de litri pe cap de locuitor: Republica Cehă, Grmania şiAustria", a spus Constantin Bratu, directorul general al AsociaţieiBerarii României.
Compania de consultanţă A.T. Kearney a realizat un raportaferent anului 2008 care arată că cea mai consumată băutură dinRo­mâ­nia este berea, urmată de apa îmbuteliată şi sucurilecarbogazoase, cele trei băuturi rea­lizează împreună două treimidin con­su­mul total de băuturi comercializate.
Piaţa totală de bere s-a ridicat anul tre­cut la 17 mil.hectolitri, cu 3,4% mai puţin faţă de 2009, iar companiilegru­pa­te în Asociaţia Berarii Ro­mâniei rulează 90% din acestvolum. În Aso­ciaţie sunt pre­zente com­pa­niile Ber­genbier,Hei­ne­ken Ro­mâ­nia, Roma­qua Group, United Ro­ma­nia Bre­weries,Ur­sus, iar re­cent şi Soufflet Malţ Ro­mânia şi Aso­ciaţiaPro­du­că­torilor de Ha­mei din Ro­mâ­nia.

2010 a fost al doilea an de scă­de­re a consumului, astfel că s-aajuns de la volu­me de 20,2 mil. hectolitri în 2008 la numai 17mil. hectolitri anul trecut. Scăderile accentuate au determinatcom­paniile să închidă fabrici, astfel că pe trei centre deproducţie acţionarii au pus lacăt. Este vorba despre fabrica de laCluj (operată de către Ursus), Blaj (Bergenbier) şi Haţeg(Heineken). În total, companiile membre ale Asociaţiei au renunţatla aproape 2.000 de angajaţi în numai un an. Ei operează acum numai10 fabrici. Comparativ, în 1994 existau 125 de unităţi. Româniadeţine 5% din producţia totală de bere a Europei.


Cei mai mariberari

Ursus Breweries
  • Deţine trei fabrici, la Timişoara, Buzău, Braşov, iar în 2011deschide o miniunitate de producţie în Cluj
  • În cadrul companiei lucrează 1.400 de oameni;
  • Brandurile din portofoliu sunt Ursus, Timişoreana, Ciucaş,Azuga, Stejar, Redd's, Grolsch, Peroni Nastro Azzurro, PilsnerUrquell şi Miller;
  • Preşedintele Ursus este Gary Whitlie.
Heineken România
  • Are patru fabrici situate la Constanţa, Craiova, Miercurea-Ciucşi Târgu Mureş;
  • Echipa este formată din 1.100 de angajaţi;
  • Portofoliul este format din branduri precum Heineken, Silva,Ciuc Premium, Golden Brau, Neumarkt, Bucegi, Edelweiss (import),Zipfer (import), Gosser, Schlossgold, Gambrinus, Harghita şiHaţegana;
  • Managing director al Heineken România este Jan Derck vanKarnebeek.
Romaqua Group Borsec
  • Are în portofoliu mărcile de bere Albacher şi Dorfer ;
  • Fabrica de bere este localizată în Lancrăm (Alba), înapropierea oraşului Sebeş;
  • În mai 2008 a intrat pe piaţa berii;
  • Managing director al Romaqua este Radu Lăzăroiu.
Bergenbier
  • Are o singură fabrică operaţională, localizată laPloieşti;
  • În cadrul producătorului lucrează 600 de angajaţi;
  • Are în portofoliu branduri precum Bergenbier, Noroc, StellaArtois, Beck's, Lowenbrau şi importă Leffe şi Hoegaarden;
  • La conducerea companiei se află Mihai Ghyka.
United Romanian Breweries Bereprod
  • Are o singură unitate de producţie, fabrica Tuborg dinBucureşti;
  • Are în portofoliu branduri precum Tuborg, Carlsberg, Skol,Holsten şi importuri ca Guinness şi Kilkenny;
  • A intrat pe piaţa românească în 1994;
  • Preşedintele URBB este Hezy Ovadia.
European Drinks
  • A intrat în 2003 pe piaţa berii prin investiţii într-o fabricăla Drăgăneşti (judeţul Bihor);
  • European Food are în portofoliu branduri precum Buger, ServusGuttenbier şi Meister, conform datelor de pe site-ul propriu;
  • Este una dintre cele mai mari companii deţinute de antreprenoriromâni cu activitate pe piaţa produselor răcoritoare, a apelorminerale, a băuturilor alcoolice şi a mâncărurilor conservate. Nuface parte din Asociaţia Berarii României.
AFACERI DE LA ZERO