Companii

Betty Ice: Vremea si scumpirile ne-au adus o crestere modesta

Betty Ice: Vremea si scumpirile ne-au adus o crestere modesta

Vasile Armenean, proprietarul Betty Ice, spune ca bugetul populatiei a fost afectat de mai multi factori, printre care cresterea dobanzilor sau cresterea euro

25.08.2008, 18:42 515

"In termeni reali, se inregistreaza o scadere a pietei in acest an, din doua motive: vremea in tara a fost pana in luna august foarte capricioasa, iar in al doilea rand bugetul populatiei a fost afectat de mai multi factori (precum cresterea dobanzilor sau cresterea euro), astfel incat si noi resimtim efectele crizei economice mondiale", a precizat Vasile Armenean, proprietarul Betty Ice.
Dinamica la sapte luni este mult sub ritmul de crestere a vanzarilor inregistrat anul trecut de companie. Astfel, in 2007, Betty Ice a raportat o cifra de afaceri de 56,2 mil. lei (16,8 mil. euro), in crestere cu 40% fata de valoarea din anul anterior. De altfel, majoritatea producatorilor mari de inghetata de pe piata se asteapta la cresteri mai modeste ale vanzarilor in acest an, comparativ cu 2007. Armenean a mai precizat ca, in acest an, compania sa si-a dezvoltat productia si distributia cu 20%.
Betty Ice se lupta in prezent cu elvetienii de la Nestle, cu vanzari anuale de circa 20 mil. euro, pentru primul loc pe piata inghetatei. La mica distanta de cei doi jucatori se afla un alt producator roman, Alpin 57 Lux, cu afaceri de 14,4 mil. euro la nivelul anului 2007.
Piata inghetatei, estimata la 100-110 mil. euro, este dominata in prezent de companii romanesti, acestea avand o cota de piata cumulata de 60-70%.
Betty Ice detine facilitati de productie la Suceava, capacitatea fabricii fiind de circa 100 de tone de inghetata pe zi. Recent, compania a atacat segmentul premium al pietei cu brandul Betty Ice care concureaza direct cu inghetata Nirvana din portofoliul Nestle Ice Cream.
Pe langa dezvoltarea distributiei in retail, Betty Ice investeste si in extinderea retelei de gelaterii, avand parteneriate cu mai multe centre comerciale din orasele mari ale tarii.
Circa 90% dintre vanzarile Betty Ice se realizeaza in sezon, adica in perioada mai-august inclusiv, potrivit datelor furnizate anul trecut de companie. Odata cu cresterea consumului de inghetata, sezonalitatea acestui produs tinde sa se diminueze, un rol decisiv in acest sens avandu-l si parteneriatele producatorilor cu marile retele de retail alimentar.
Anul trecut, compania Betty Ice a raportat un profit de 0,7 mil. euro, de aproape doua ori mai mare decat cel inregistrat in 2006, potrivit datelor de la Ministerul de Finante. Pornita ca o afacere locala, in Suceava, in anul 1994, Betty Ice s-a dezvoltat treptat la nivel national, prin investitii cumulate de circa 30 mil. euro. In prezent, flota auto a producatorului de inghetata numara peste 120 de autovehicule, iar cel mai important canal de distributie pentru companie este comertul traditional.
Distributia Betty Ice acopera aproximativ 14.000 de puncte de vanzare in perioada verii, compania avand circa 13 filiale la nivel national, conform ultimelor date disponibile. Armenean mai detine 50% din compania Arlina Prod Com, distribuitorul inghetatei Betty Ice in Capitala.
Cei mai mari producatori romani de profil sunt in prezent Betty Ice, Alpin 57 Lux, Top Gel si Kubo Ice Cream. Consumul local de inghetata, estimat in prezent la 1,8 kilograme pe cap de locuitor, ar putea creste in urmatorii doi ani la peste
2 kilograme per capita, potrivit estimarilor companiei Napolact, producatorul inghetatei Napoca.

In ingetata, domina companiile romanesti

In 2007, Betty Ice a raportat o cifra de afaceri de 56,2 mil. lei (16,8 mil. euro), in crestere cu 40%
Betty Ice se lupta in prezent cu elvetienii de la Nestle, cu vanzari anuale de circa 20 mil. euro, pentru primul loc pe piata inghetatei.
La mica distanta de cei doi jucatori se afla un alt producator roman, Alpin 57 Lux, cu afaceri de 14,4 mil. euro la nivelul anului 2007.
Piata inghetatei, estimata la 100-110 mil. euro, este dominata in prezent de companii romanesti, acestea avand o cota de piata cumulata de 60-70%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO