♦ Odată cu Bigster, diferenţa dintre Renault şi Dacia se reduce, iar Bigster poate intra în premieră în competiţie directă inclusiv cu modele Skoda.
Dacia a prezentat ieri primele imagini şi informaţii despre noul Bigster, primul SUV compact al constructorului român, care va fi produs integral în România, la Mioveni, alături de Duster şi Logan. Pentru a-i face loc, Renault a mutat în Maroc Sandero şi Jogger.
În 2023 la Mioveni s-au produs 322.000 de maşini, din care 210.000 au fost SUV-uri Duster, 1.900 au fost Sandero, 12.157 au fost Logan şi 97.900 Jogger. Fără Sandero şi Jogger, la Mioveni rămâne o rezervă de producţie de 100.000 – 130.000 de maşini pentru Bigster. Având în vedere preţurile anunţate, de sub 25.000 de euro de pornire pentru motorizări convenţionale şi sub 30.000 de euro pentru full-hybrid, cel mai probabil preţul mediu de piaţă va fi de circa 30.000 – 35.000 de euro, mai ales în contextul în care la Duster spre exemplu 80-90% din vânzări sunt generate de versiunile superioare. Astfel, Bigster ar putea venera vânzări de 3,5 miliarde de euro pentru Dacia.