Companii

Bilanţul în turism la nouă luni: românii au cheltuit 2,4 mld. euro, cu 1 mld. euro în plus faţă de primele trei trimestre din 2016

Străinii au cheltuit în România 1,7 mld. euro în primele trei trimestre, în creştere cu circa 500 mil. euro faţă de perioada similară a anului trecut

Străinii au cheltuit în România 1,7 mld. euro în primele trei trimestre, în creştere cu circa 500 mil. euro faţă de perioada similară a anului trecut

Autor: Mirabela Tiron

27.11.2017, 00:06 317

Românii au cheltuit circa 2,4 miliarde de euro pe vacanţele în străinătate în primele no­uă luni din acest an, în creştere cu aproa­pe un miliard de euro faţă de pe­rioa­da ianuarie-septembrie anul trecut, po­trivit da­telor de la BNR. Aceasta este cea mai ma­re valoare înregistrată în ultimii zece ani. 

Pe de altă parte, străinii au cheltuit în România 1,7 miliarde de euro în primele trei trimestre din acest an, sumă în creştere cu circa 500 de milioane de euro faţă de perioada similară a anului trecut, arată aceeaşi sursă. Balanţa din turism s-a menţi­nut pe deficit, ce se ridică la 618 milioane de euro în primele nouă luni din acest an.

Suma cheltuită de români pe depla­să­rile în străinătate şi de străini în ţară este cel mai im­portant indicator din turism şi un ba­ro­me­tru pentru businessurile com­paniilor ae­riene şi al agenţiilor de turism de pe piaţa locală. 

Tot  mai multe oraşe din ţară sunt conectate de destinaţii europene sau de pe alte continente după ce companiile aeriene au diversificat oferta de zboruri.

Doar anul acesta, companiile aeriene low-cost Wizz Air, Blue Air şi Ryanair, care au pus anul acesta pe harta de zboruri peste 30 de destinaţii noi şi continuă expansiunea pe piaţa locală prin adăugarea de noi rute şi pentru anul viitor, cu decolare de pe aeroporturile din provincie.

Pe rute externe, Wizz Air a legat în acest an România de Lisabona (Portugalia), Tel Aviv (Israel), Larnaca (Cipru) şi alte destinaţii din Europa. Pe de altă parte,  al doilea cel mai mare transportator low-cost de pe piaţa românească, Blue Air, a ajuns să aibă zboruri în 14 ţări, lansând foarte multe curse noi în acest an. József Váradi, CEO-ul  Wizz Air, liderul pieţei aeriene locale, spunea recent că în primele zece luni din acest an compania a transportat 6,1 milioane de pasageri pe piaţa din România, în creştere cu 32% faţă de perioada similară a anului trecut iar până la final de an traficul va depăşi nivelul de 7 milioane de pasageri, aşa cum a prognozat la început de an.

Piaţa aeriană locală este una din cele mai dinamice din regiune, ceea ce se vede de altfel şi în traficul de pe cel mai mare din ţară. Aeroportul Henri Coandă (Otopeni), principala poartă aeriană a României, a ajuns la un trafic de  9,7 milioane de pasageri în primele nouă luni din acest an, în creştere cu 18,8% faţă de perioada similară a anului trecut.  

Trafic în creştere cu două cifre în primele trei trimestre au raportat şi aeroporturile din Cluj Napoca, plus 47%, şi Timişoara, plus 54%, jucători aflaţi alături de Henri Coandă pe podium.

Pe toată piaţa, în prima jumătate a acestui an, peste 9,3 milioane de români şi străini au călătorit din şi spre România cu aeronavele companiilor aeriene. În acest an traficul ar putea depăşi 20 de milioane de pasageri, potrivit estimărilor ZF, faţă de 16,4 milioane de pasageri anul trecut pe cele 17 aeroporturi din ţară.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO