Companii

Billa, cea mai mare retea de supermarketuri de pe piata, a realizat vanzari de 400 de milioane de euro

Billa, cea mai mare retea de supermarketuri de pe piata, a realizat vanzari de 400 de milioane de euro

Reteaua de supermarketuri Billa ar putea ajunge la 50 de unitati pe piata din Capitala

31.01.2008, 19:04 205

Reteaua de supermarketuri Billa Romania, parte a grupului german Rewe, a inregistrat anul trecut o crestere a vanzarilor de aproximativ 32% fata de 2006, ajungand la circa 400 mil. euro, potrivit datelor companiei.
In prezent, Billa opereaza 28 de magazine si ar putea ajunge la finele anului la 38 de unitati. Compania a accelerat ritmul de extindere in ultimii doi ani, de la 4 magazine noi in 2006 la 6 deschideri anul trecut si 10 in acest an.
Planurile de expansiune ale retelei Billa se vor concentra pe piata din Capitala.
"In Bucuresti cred ca este potential pentru 50 de supermarketuri Billa, pe termen lung, iar in tara ar putea fi mai mult de 200 de unitati. Insa, datorita dinamicii pietei, in 2-3 ani as putea avea o alta perspectiva asupra potentialului de dezvoltare", spune Marcel Haraszti, directorul general al Billa Romania.
Austriacul de 32 de ani a venit la conducerea companiei Billa Romania la inceputul lui 2007, dupa trei ani petrecuti in Ucraina pe pozitia de country manager in cadrul Billa.
In Capitala, reteaua opereaza in prezent 4 supermarketuri. In plus, Billa detine un magazin pe aeroportul Henri Coanda din Otopeni.
"Chiar daca terenul este extraordinar de scump in Capitala, vom cauta intens noi locatii pentru a ne extinde in acest oras, pentru ca suntem multumiti de evolutia vanzarilor", explica executivul.
Reteaua a anuntat deja doua deschideri in Bucuresti planificate pentru acest an, in Liberty Mall si in cartierul Titan, intr-o locatie inchiriata. In acest an, Billa va deschide magazine si in orasele Petrosani, Slatina, Bacau, Suceava, iar in Bucuresti compania si-a planificat mai mult de doua inaugurari.
Billa va merge si in acest an in locatii noi cu un format flexibil, unitatile putand varia, ca suprafata de vanzare, intre 700 si 1.500 de metri patrati. In Bucuresti, reteaua a deschis in ultima luna a anului trecut un magazin de dimensiuni mai mici decat media retelei in centrul comercial City Mall din Bucuresti, cu o suprafata de vanzare de aproximativ 700 de metri patrati. Magazinul Billa din aeroportul Henri Coanda s-a pliat spatiului disponibil, avand o suprafata de vanzare de aproximativ 300 de metri patrati.
"Vom deschide magazine cu format mic in orasele mari, precum Bucurestiul. Am observat o schimbare in comportamentul consumatorilor: sunt tot mai orientati catre conceptul de shopping rapid, aproape de casa, iar prin formatele mai mici ne putem plia mai bine pe cerintele lor", explica Haraszti.
Managerul se asteapta ca preturile terenurilor din Bucuresti sa-si mentina trendul ascendent in urmatoarea perioada, insa chiriile spatiilor comerciale estimeaza ca vor scadea, datorita cresterii sustinute a ofertei.
"Daca ne uitam la numarul mare de proiecte de centre comerciale anuntate pentru urmatorii ani, ne putem da seama ca doar cele bune vor putea supravietui pe piata. De aceea suntem foarte atenti atunci cand selectam centrele comerciale pentru viitoarele deschideri. Am primit peste o suta de oferte", afirma Haraszti.
Billa a semnat recent contracte de inchiriere cu dezvoltatorul centrelor Atrium Mall din Arad si Cluj-Napoca. Spatiile inchiriate vor reprezenta circa 30% din locatiile pe care Billa le va deschide in 2008. "Avem terenuri cumparate anul trecut pe care vom incepe sa construim magazine in functie de vreme", precizeaza Haraszti.
Anul trecut, Billa a modernizat primul magazin deschis pe piata romaneasca in anul 1999, printr-o investitie de peste un milion de euro. Planurile companiei prevad continuarea investitiilor in modernizarea magazinelor vechi.
"Pentru noi, Romania este in acest moment una dintre cele mai interesante piete din Europa, avand un mare potential de dezvoltare. Una dintre caracteristicile pietei locale este diferenta dintre regiunile din tara", mai spune Haraszti.
Pentru a-si accelera extinderea, reteaua Billa ar putea prelua magazine deja existente pe piata locala. "Putem lua in calcul achizitii pe piata romaneasca, daca apar oportunitati. In acest moment nu avem, concret, nicio tinta", afirma managerul. Haraszti crede ca supermarketurile dezvoltate de antreprenori locali pot fi tinte pentru preluare deoarece, de-a lungul timpului, au reusit sa se impuna in zona in care activeaza prin dezvoltarea unei relatii foarte apropiate cu clientii.
In anul 2006, Billa a preluat doua magazine operate de companii locale in Baia Mare, pe care le-a integrat apoi in retea.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO