Companii

Billa raspunde schimbarilor din consum cu magazine mai mici

Billa raspunde schimbarilor din consum cu magazine mai mici

Wolfgang Janisch, CEO-ul Billa Romania, spune ca blocajul actual de pe piata imobiliara din Romania poate fi o oportunitate pentru expansiunea Billa, deoarece se asteapta ca preturile spatiilor vizate sa se diminueze

10.03.2009, 18:01 73

Wolfgang Janisch, CEO-ul Billa Romania, spune ca schimbarile din strategiile de expansiune si de pret ale retailerului au venit ca raspuns la conditiile actuale din piata. Consumatorii au devenit mai cumpatati in cheltuieli, in ultimele luni, din cauza inrautatirii mediului economic, insa retailerii pariaza inca pe rezistenta sectorului alimentar in fata crizei economice globale.

"Magazinele cu suprafete de vanzare de 1.000 mp (aproximativ jumatate din media actuala a retelei Billa - n. red.) ne permit sa mergem mai aproape de clienti si, in plus, consideram ca aceasta este dimensiunea optima pentru sortimentatia noastra de alimente", a declarat Janisch. El mizeaza pe cresterea numarului de clienti in magazinele de proximitate, explicatia fiind faptul ca multi consumatori nu vor mai fi dispusi sa cheltuiasca bani pe benzina pentru a merge la cumparaturi.
Billa va deschide in aceasta luna un magazin cu o suprafata de vanzare de circa 500 de metri patrati la Sibiu, acesta fiind al 35-lea supermarket al retelei din Romania, potrivit informatiilor Mediafax. Suprafata medie a magazinelor Billa care vor fi deschise in viitor la nivel local va fi de 1.200 de metri patrati, retailerul nemaifiind interesat de unitati comerciale mai mari. Totodata, compania a diminuat anul trecut spatiul de vanzare al supermarketurilor din Cluj-Napoca si Craiova, in urma lucrarilor de modernizare a acestor unitati. Alte trei supermarketuri vor fi reamenajate in acest an, insa suprafata lor nu va fi modificata, potrivit lui Janisch.
Seful Billa a mai spus ca vor fi operate modificari si la nivelul ofertei de produse.
"Ne vom intari si mai mult marca proprie Clever, care acopera segmentul entry-level (cel mai mic pret la raft - n. red. ) si care are vanzari foarte bune", a precizat Janisch.
 Anul trecut, reteaua s-a extins cu 6 unitati, iar in acest an planurile companiei prevad o accelerare a ritmului de expansiune.
Janisch a mai afirmat, citat de Mediafax, ca blocajul actual de pe piata imobiliara din Romania poate fi o oportunitate pentru expansiunea Billa, deoarece se asteapta ca preturile spatiilor vizate sa se diminueze. Desi Billa ia in considerare si extinderea prin achizitii de retele, directorul companiei a precizat ca pana acum discutiile purtate cu proprietarii interesati sa-si vanda magazinele nu au ajuns intr-un stadiu avansat, fie din cauza pretului, fie din cauza incompatibilitatii spatiilor comerciale cu conceptul dezvoltat de Billa.
Billa Romania face parte din grupul german Rewe, al doilea mare jucator din comertul local, dupa valoarea afacerilor, care detine si companiile Penny Market si Selgros. Billa a realizat in 2007 o stagnare a vanzarilor in lei la valoarea din 2006, cu toate ca s-a extins in cursul anului cu 6 unitati in Romania. Profitul net raportat de companie la Ministerul de Finante pe 2007 a fost de 35,1 mil. lei (10,5 mil. euro), la o cifra de afaceri de circa 1 mld. lei (322 mil. euro). Cei mai mari competitori ai Billa pe piata locala sunt Carrefour Express, Mega Image si SPAR.
 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO