Companii

Blidar: Sunt revoltat! Nu este încurajată producţia locală!

Valer Blidar

Valer Blidar

Autor: Mirabela Tiron

03.09.2014, 00:07 404

Pe liniile metroului bucureştean circulă 44 de trenuri suedeze, 16 spaniole, fiind păstrate în circulaţie doar 15 trenuri româneşti produse la fosta În­treprindere de Vagoa­ne Arad. Trans­portul de suprafaţă este asigurat de circa 1.000 de autobuze germane şi de 50 de tramvaie produse de cehi.

Singurele mijloace de transport de producţie românească ce îşi mai pun amprenta pe transportul public sunt cele 400 de tramvaie fabricate la Uzi­na de Re­pa­raţii Ate­lierele Cen­tra­le (URAC). Aces­tea au aproa­pe 40 de ani şi sunt men­ţinute în circulaţie doar pentru că nu există fon­duri pentru achiziţia unora noi.

Mijloacele de transport de fabricaţie străină au ajuns nu doar în Ca­pitală, ci şi în alte oraşe, precum Cluj-Napoca, unde au fost cumpărate tram­vaie poloneze PESA, deşi pe pia­ţa locală se produc tramvaie. În această situaţie, singura alternativă care ţine deschise fabricile industria­şi­lor români este vânzarea producţiei la export.

„Sunt revoltat de ce se întâmplă. În ultimii ani autorităţile s-au orientat către producătorii din străinătate. Este inacceptabil să nu putem măcar participa la licitaţia organizată de Me­tro­rex din cauza con­diţiilor puse. (...) În ceea ce pri­veşte tramvaiele, nu văd nicio intenţie a Primăriei Ca­pi­talei de a cumpăra tramvaie. Nu este încurajată producţia locală“, spune industriaşul Valer Blidar. Anul trecut el a vândut toată pro­duc­ţia fabricii Astra Vagoa­ne Călători din Arad, cu afaceri de 60 mil. euro, în străinătate.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO