Companii

​Blue Air: 230.000 de pasageri sunt afectaţi de anularea zborurilor, reprezentând 77.000 de rezervări bilete de călătorie

​Blue Air: 230.000 de pasageri sunt afectaţi de...

Autor: Miruna Diaconu

15.09.2022, 12:47 355

Blue Air anunţă că pentru anularea zborurilor din perioada 6 septembrie – 9 octombrie numărul pasagerilor afectaţi se ridică la 230.000 de persoane, reprezentând 77.000 de rezervări bilete de călătorie, conform unui comunicat al companiei.

Blue Air nu garantează rambursarea acestor sume, însă spune că „depinde esenţial de reluarea operaţiunilor şi a activităţii de vânzare a Blue Air”, lucru care depinde de aportul în numerar adus de unul dintre cei doi investitori. Reprezentanţii companiei spun însă că le-au dat trei optţiuni pasagerilor afectaţi, dintre care două reprezintă reprogramarea călătoriei sau rambursarea în portofoliul electronic Blue Air. Aceste servicii ar trebui operate tot de Blue Air, însă reluarea zborurilor este încă incertă.

„Toţi pasagerii au fost notificaţi de anularea zborurilor şi au primit 3 opţiuni disponibile: reprogramarea călătoriei pe următorul zbor disponibil, rambursarea în portofelul electronic (Blue Air oferind un bonus în procent de 25%, din valoarea biletului achiziţionat drept compensare pentru neplăcerile create pasagerilor noştri) sau rambursarea biletelor achiziţionate. În ultimele zile au fost create peste 17.500 de portofele electronice, totalizând 1.900.000 EUR, iar pasagerii care au ales această opţiune vor putea folosi sumele în vederea achiziţionării de bilete imediat ce vom activa procesul de vânzare”, se arată în comunicatul companiei.

Mai mult, reprezentanţii companiei spun că reluarea zborurilor implică şi o colaborare cu partenerii, cei cărora le datorează bani în special. Totodată, compania a purtat discuţii cu aeroporturile din ţară şi din afară, unde opera, pentru  reluarea zborurilor, însă plata către aceşti parteneri trebuie făcută în avans.

„În urma discuţiilor purtate de conducerea executivă a Blue Air, putem confirma sprijinul primit din partea majorităţii aeroporturilor din străinătate, incluzând aeroporturile din Italia, Israel, Spania, Marea Britanie, precum şi a furnizorilor de combustibil din aceste aeroporturi, pentru a putea relua prestarea serviciilor către Blue Air, sub condiţia plăţii în avans a serviciilor oferite şi mizăm pe acelaşi sprijin şi din partea aeroporturilor din România, Bacău, Cluj-Napoca, Bucureşti- Otopeni şi Iaşi.”

Reprezentanţii companiei subliniază iar că reluarea zborurilor depinde de rezultatele negocierilor cu cei doi investitori, cu care se aflau în discuţii înainte de anularea tuturor curselor începând cu data de 6 septembrie.​​

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO