Companii

Blue Air acuză inspectorii ANPC de abuz în serviciu şi anunţă că va solicita anularea amenzii de 2 mil.euro în instanţă: Doar 1,9% din totalul pasagerilor cu zboruri anulate au rămas de despăgubit

Blue Air acuză inspectorii ANPC de abuz în serviciu şi...

Autor: Roxana Rosu

18.07.2022, 12:59 792

Compania aeriană Blue Air consideră că amenda de 2 milioane euro acordată de ANPC este o tentativa de abuz în serviciu şi spune că nu acceptă procese verbale ”făcute pe genunchi, fără responsabilitate şi bază factuală şi fără respectarea cifrelor şi datelor oficiale”.

 

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a anunţat săptămâna trecută că Blue Air urmează să fie amendată cu 2 milioane euro pentru presupuse încălcări ale drepturilor pasagerilor. ANPC preciza că în perioada 30.04.2021-30.04.2022, operatorul economic a anulat 11.289 de zboruri, acestora corespunzându-le  178.405 rezervări, pentru care s-au efectuat plăţi în valoare toatală de 66,5 milioane lei de către consumatori din 20 de state membre UE.

În replică, Blue Air anunţă luni că va solicita instanţei anularea deciziei ANPC (Procesul Verbal de Constatare a Contravenţiei nr.935562 din data de 14 Iunie 2022), considerând că aceasta este ilegală şi discriminatorie.

”Până la momentul la care justiţia va pronunţa o sentinţă definitivă asupra cererii noastre, nu mai comentăm în niciun mod această speţă, considerând că este atât dreptul, cât şi obligaţia oricărui cetăţean sau oricărei entităţi juridice din România să îşi tranşeze disputele administrative, comerciale sau civile, numai prin intermediul instanţelor judecătoreşti, deciziile definitive ale acestora fiind obligatorii de a fi puse în practică, indiferent dacă ne covin sau nu”, se arată într-un comunicat emis de Blue Air.

În plus, compania a menţionat că există indicii privind săvârşirea de către funcţionarii ce au întocmit şi semnat documentele emise de ANPC a infracţiunii de abuz în serviciu, prevăzută în Codul Penal. În consecinţă, având în vedere şi caracterul strategic al aviaţiei civile pentru securitatea oricărei ţări, cu atât mai mult a unei ţări membre NATO, a infracţiunii de comunicare de informaţii false, prevăzută de art. 404, Cod Penal, Blue Air va formula o plângere penală în acest sens.

În ceea ce priveşte acuzaţia ANPC cu privire la numărul de pasageri păgubiţi prin anularea zborurilor începând cu aprilie 2021 până în iulie 2022, Blue Air  menţionează  că doar 1,9% din totalul pasagerilor transportaţi de companie în această perioadă au rămas de despăgubit.

În total, 107.674 pasageri care au avut zboruri anulate au fost despăgubiţi sau compensaţi cu o formă de plată acceptată de aceştia, iar până la sfârşitul anului 2022 sunt programaţi la despăgubire alţi 30.000 de pasageri. Potrivit companiei aeriene, până la expirarea perioadei de concordat preventiv, respectiv luna Iulie 2023, toţi pasagerii din grupul menţionat de ANPC urmează să fie despăgubiţi în întregime

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO