Companii

Blue Air anunţă că nu are bani să zboare din 12 septembrie. Un nou termen avansat 10 octombrie, dar ce se întâmplă cu miile de pasageri cu bilete cumpărate deja în acest interval?

Blue Air anunţă că nu are bani să zboare din 12...

Autor: Miruna Diaconu

09.09.2022, 14:01 880

Blue Air a anunţat că nu va relua zborurile din 12 septembrie din cauza lipsei banilor şi a avansat un nou termen de reluare a zborurilor – 10 octombrie, însă ce se întâmplă cu biletele de avion vândute în această perioadă?

Doar în perioada 6-11 septembrie, anularea zborurilor a afectat 54.000 de călători. Returnarea banilor către pasagerii păgubiţi este avută în vedere, spun reprezentanţii, însă de unde vor scoate aceşti bani?

„Decizia de reluare a zborurilor are în vedere în mod decisiv posibilitatea societăţii de a rambursa tuturor pasagerilor afectaţi sumele datorate şi de a achita tuturor partenerilor comerciali costurile serviciilor prestate în favoarea companiei”, se arată în anunţul făcut de către companie. Singura menţiune făcută de către companie pasagerilor este de a nu se prezenta pe aeroporturile de plecare până în data de 10 octombrie. „Pe această cale, comunicăm tuturor pasagerilor cu zboruri programate până în data de 10 Octombrie 2022 să nu se mai prezinte la aeroporurile de plecare, aceste zboruri neputând fi operate.”

Motivul inovat de către companie pentru posibila reluare a zborurilor o lună mai târziu decât anunţul făcut iniţial este că Blue Air nu dispune de fondurile necesare plăţii combustibilului şi celorlalte cheltuieli operaţionale, necesare pentru zborurile planificate.

„În ultimele 48 de ore conducerea executivă, Consiliul de Administraţie şi acţionariatul Blue Air au constatat faptul că nivelul vânzărilor de bilete a fost semnificativ afectat, iar sumele care au fost încasate de procesatorii de plăţi au fost blocate de către aceştia, astfel încât Societatea nu dispune în acest moment de fondurile necesare plăţii combustibilului şi celorlalte cheltuieli operaţionale, necesare pentru zborurile planificate începând cu data de 12 septembrie. În plus, toţi furnizorii de servicii esenţiale zborurilor au condiţionat furnizarea respectivelor servicii de plata datoriilor scadente”, au anunţat reprezentanţii Blue Air.

Într-un comunicat emis săptămâna aceasta Blue Air a anunţat că datoriile strânse de companie se ridicau la 230 milioane euro, sumă care nu includea şi banii pe care ar trebui să îi returneze pasagerilor care au cumpărat bilete, iar zborurile le-au fost anulate.

Totodată, compania susţine că înainte de anularea zborurilor se afla în discuţii avansate cu doi investitori, fără să îi menţioneze pe aceştia, însă aşa cum a anunţat anterior Blue Air, anularea zborurilor a zdruncinat încrederea în companie.

„În această perioadă, avem convingerea fermă că cei doi investitori cu care acţionariatul societăţii se află în discuţii extrem de avansate la momentul la care a intervenit această situaţie de forţă majoră, vor avea timpul necesar să analizeze absolut toate implicaţiile acestui eveniment şi să decidă, în mod definitiv, dacă doresc să investească sumele necesare revenirii Blue Air la cifrele dinainte de pandemia de COVID-19 şi acoperirea pierderilor de aproximativ 130 mil. euro suferite în această perioadă, din cauza interdicţiilor de zbor, a incertitudinii privind numeroasele valuri de pandemie, a creşterii absolut bruşte şi la niveluri extraordinare a preţului combustibilului, cauzate în principal de războiul din Ucraina, şi scăderea cu peste 15% a puterii de cumparăre a monedei EUR faţă de USD”, se mai arată în comunicat.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO