Compania aeriană low-cost Blue Air, controlată de omul deafaceri Nelu Iordache, avea la sfârşitul anului trecut datorii de331 mil. lei (79 mil. euro), ceea ce înseamnă puţin peste jumătatedin cifra de afaceri înregistrată, potrivit datelor de pe site-ulMinisterului de Finanţe.
Acestea sunt primele date oficiale legate de nivelul datoriiloroperatorului aerian de anul trecut, după ce în 2008 datoriilecompaniei erau în jurul a 130 mil. lei, potrivit Ministerului deFinanţe.
"Toate datoriile care figurau anul trecut pe site-ulMinisterului de Finanţe au fost achitate în primele opt luniale anului acesta", au transmis reprezentanţii companiei, care nuau dorit să precizeze care este gradul de îndatorare înprezent.
Operatorul aerian, care a transportat 1,7 milioane de pasagerianul trecut şi care a obţinut o cifră de afaceri de 150 mil. euro,trece în prezent printr-un proces de restructurare, în urmacăruia a returnat patru din cele 11 aeronave pe care leoperează sub contract de leasing, a renunţat la zborurileinterne şi a demarat un proces de disponibilizări. Potrivit datelorde la Tribunalul Bucureşti, mai multe companii au cerut insolvenţaBlue Air pentru datorii neachitate. Printre companiile la careBlue Air avea datorii se numără Regia Aeroportuară din Bacău şihotelul Decebal din Bacău (la care se caza echipajul de zbor alcompaniei).
Specialiştii în domeniul insolvenţei susţin că în cazul în careo companie înregistrează un nivel al datoriilor situat lajumătate din cifra de afaceri, indicatorul de risc pe care îlprezintă este mult mai mare. "În această situaţie, toatemăsurile de restructurare pe care le ia compania nu împiedicăcreditorii să ceară insolvenţa acesteia", a declarat RaduLotrean, asociat coordonator în cadrul companiei Casa deInsolvenţă Transilvania. El a mai precizat că problemele aparatunci când termenul de plată a datoriilor depăşeşte 90 dezile.
Restructurare dură
Începând cu luna august, Blue Air a renunţat la toate curseleinterne din cauză că nu erau profitabile. După această măsură,operatorul aerian a anunţat că renunţă şi la unele zboruri externeşi că returnează patru avioane companiilor de leasing cu carelucra, reducându-şi capacitatea de zbor cu 33%, potrivit calculelorZF.
Mai mult, în ultima săptămână două din avioanele Blue Air au fostblocate la sol pe aeroporturile Paris Beauvais (Franţa) şi Luton(Marea Britanie) pentru neîndeplinirea obligaţiilor financiare alecompaniei low-cost, potrivit surselor din piaţă.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels