Companii

Blue Air: Scumpirea barilului ne-ar putea trece pe pierderi

11.07.2008, 17:40 21

Blue Air, cel mai mare operator low-cost de pe piata locala cu capital integral autohton, ar putea inregistra pierderi in acest an ca urmare a cresterii pretului barilului de petrol care a determinat dublarea costurilor comparativ cu anul trecut.
"Este posibil ca pana la sfarsitul anului sa inregistram pierderi. Luam in calcul o majorare a tarifelor, dar aceasta nu ne va acoperi in totalitate costurile", a spus Gheorghe Racaru, directorul companiei Blue Air, fara a preciza valoarea la care se ridica aceste costuri.
Anul trecut marja de profit a Blue Air a fost scazuta datorita costurilor suplimentare pe care compania le-a suportat prin mutarea activitatii de pe aeroportul Baneasa pe Otopeni. "Anul trecut am avut o marja de profit de 1%, pentru ca am avut costuri suplimentare de circa 3-4 mil. de euro in urma mutarii de pe Baneasa pe Otopeni", a adaugat Racaru. Astfel, profitul companiei s-a plasat anul trecut la mai putin de 1 mil. euro, raportat la o cifra de afaceri de 95,7 mil. euro.
Pentru acest an compania estimeaza o cifra de afaceri de 120 mil. euro si un total de 1,2 mil. pasageri transportati, in conditiile unui grad de ocupare de 83%. Potrivit lui Racaru, strategia de dezvoltare a Blue Air pentru urmatorii ani prevede reducerea costurilor prin introducerea in flota companiei de avioane cu o capacitate mai mare si un consum scazut de combustibil. "Am inceput sa punem in practica strategia de dezvoltare a companiei, prin achizitionarea de Boeing-uri Next Generation, care au o capacitate mult mai mare si un consum de combustibil mai scazut", precizeaza Racaru.
Blue Air a semnat un contract cu producatorul american de aeronave Boeing pentru livrarea a trei aeronave de tip Boeing 737-900ER, valoarea totala a acordului fiind de 238,5 mil. dolari (circa 150 mil. euro). La inceputul acestui an Blue Air a mai facut o comanda de doua aeronave Boeing, care vor fi livrate in 2012 - 2013.
Astfel noua flota a Blue Air va cuprinde si aeronave cu o capacitate de 189 de locuri, fata de cele detinute in prezent cu 136 - 170 de locuri. Compania a anuntat ca pana la sfarsitul anului exista posibilitatea de a scoate din circulatie anumite curse care au fost destinate sezonului estival, fara a mentiona care sunt acestea. In Romania, Blue Air este prezenta pe trei aeroporturi in afara Capitalei, Bacau, Arad si Sibiu, iar din 29 iulie va efectua curse si din Constanta. De pe aeroportul Constanta mai opereaza in prezent compania low-cost Ryanair. "Incepand cu 29 iulie, vom opera zboruri si de pe aeroportul Mihail Kogalniceanu din Constanta, si anume pe rutele Bucuresti-Constanta si Constanta-Bruxelles", spune directorul Blue Air. Alaturi de acestea, compania a mai adaugat rutele Sibiu - Stuttgart (din 1 iunie), Sibiu - K?ln (incepand cu 18 iunie), Sibiu - Madrid (incepand cu luna august) si o cursa interna Bucuresti - Arad si retur.
Racaru evalueaza piata de transport aerian low-cost in 2008 la 400 mil. euro, iar traficul companiilor de profil la 2 milioane de pasageri, cu circa 20% mai mult fata de anul trecut.
"Cred ca anul acesta piata de low-cost va ajunge spre
400 de milioane de euro cu un trafic de 2 milioane de pasageri, cu 20% mai multi fata de anul trecut. Potentialul de trafic aerian in Romania este foarte mare si inca nu este exploatat", a mentionat Racaru. Principalii competitori ai companiei sunt Wizz Air, MyAir, Germanwings, easyJet sau Ryanair

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO