Companii

BMW va aduce la Bucureşti primele sale maşini electrice în 2013, anul în care se dă startul vânzărilor în „marile aglomerări urbane“. GALERIE FOTO

BMW i8 este proiectat ca un automobil sport hibrid de tip „plug-in“, cu un motor electric de 130 CP şi unu pe benzină în trei cilindri de 224 CP. Bateriile motorului electric se pot încărca într-o oră şi 45 de minute şi are o autonomie de 35 km în mod 100% electric

BMW va aduce la Bucureşti primele sale maşini electrice în 2013, anul în care se dă startul vânzărilor în „marile aglomerări urbane“

Autor: Bogdan Alecu

04.08.2011, 00:07 2184

BMW Group va vinde începând cu anul 2013 şi în România maşinilecu motoare electrice i3 şi i8, acestea fiind lansate pe toatepieţele unde este prezentă marca, prioritate având marileaglomerări urbane.

La scurt timp după ce Mitubishi a lansat automobilul electriciMiEV pe piaţa locală, iar Renault a prezentat modelele Fluence ZEşi Kangoo ZE, şi BMW anunţă că ia în calcul România pentru lansareanoilor sale maşini cu motoare electrice, i3 şi i8, care fac partedin noul subbrand al constructorului german cunoscut ca "Projecti".

"Aceste maşini sunt proiectate în special pentru marileaglomerări urbane. Astfel, vor avea prioritate lansările din marilemetropole. Vom vedea i3 şi i8 inclusiv în Rusia, la Mos­cova sauchiar şi în România. Şi în România există mari aglomerări urbane şiimplicit va exista o cerere pentru astfel de maşini", a decla­ratIan Robertson, membru în consiliul de administraţie al BMW Groupresponsabil de vânzări şi marketing.

Modelele i3 şi i8 vor fi lansate pe toate pieţele unde este BMWprezent în 2013, la un interval de câteva luni distanţă. BMW i3este proiec­tat ca un automobil de oraş, cu o lun­gi­me de aproape3,9 metri şi dis­pune de un mo­tor electric de 170 CP care poateaccelera de la 0 la 100 km/h în opt secun­de. Potrivit oficialilorBMW, modelul i3 are o autonomie cuprinsă între 140 şi 160 km şipoate rula cu o viteză ma­ximă de cel mult 150 km/h. Încărcareaba­teriilor la capacitate ma­xi­mă durează şase ore, iar dacă seutilizează o priză specială, se poate atinge o încărcare de 80%într-o oră.

Ian Robertson, membru în consiliul de administraţie al BMW Group responsabil de vânzări şi marketingCineva cumpăra primele BMW-uri electrice

Cel de-al doilea, BMW i8, este proiectat ca un automobil sporthibrid de tip plug-in, având atât un motor electric de 130 CP şiunu pe benzină în trei cilindri de 224 CP. Bateriile motoruluielectric se pot încărca într-o oră şi 45 de minute, în condiţiileîn care autonomia maşinii în mod 100% electric este de 35 km. Înacelaşi timp, acesta poate rula cu 250 km/h şi accelera de la 0 la100 km/h în mai puţin de cinci secunde. Ambele automobile au fostproiectate pentru a fi maşini electrice şi nu au fost adaptate,conform oficialilor BMW, caro­seria acestora fiind realizatădintr-un material denumit CFRP - plastic întărit cu fibră decar­bon, material care este mai uşor decât alu­miniul, mairezistent şi care se poate repara mai repede şi mai ieftin. Încazul unui impact care afectează structura, dacă aceasta esterea­li­zată din metal, este îndoit întregul element, în timp cefibra de carbon este afectată doar pe acea porţiune, care ulteriorpoate fi tăiată şi înlocuită cu o alta.

"Primii clienţi care vor achiziţiona un i3 sau un i8 vor fi ceicare vor dori să aibă «the next big thing» în materie de automobil.Sunt cei care vor dori să aibă cea mai nouă tehnologie în ceea cepriveşte mediul încon­ju­rător, mai ales dacă vor beneficia desubvenţii din partea statului", a spus Robertson.

În România s-au vândut până la finele lunii iunie douăautomobile electrice, un Mitsubishi iMiEV şi un Citroen C-Zero,ambele fiind pro­iec­tate ca automobile de oraş cu o autonomie de150 km, dar care au însă un preţ de pornire de aproximativ 36.000de euro cu TVA, adică un preţ similar cu al unui SUV compactpre-mium, dar cu motor diesel. Până la finele anului şi Renault areîn plan lansarea celor două automobile electrice, următorul fiindFord cu Focus Electric în prima parte a anului viitor.

E nevoie de flexibilitate şi în industriaauto

În ceea ce priveşte preţurile viitoarelor modele electrice,oficialii BMW nu au dorit să facă niciun comentariu, în condiţiileîn care acestea urmează a fi lansate peste doi ani.

Spre comparaţie, Porsche a lansat deja noul 918 Spyder, care arela bază acelaşi concept ca i8, dar un motor pe benzină mai mare de4,0 litri, 500 CP şi un preţ de peste 600.000 de euro. PorscheInter Auto, im­portatorul mărcii germane, se află deja în discuţiicu doi clienţi pentru achiziţa unui astfel de model.

"Acum intrăm într-o perioadă cu o volatilitate ridicată.Situaţia economică mon­dială este una plină de provocări acum şi nuse poate estima cu siguranţă ce se va întâmpla." Ian Robertsonmotivează lansarea modelelor electrice în versiune de serieinclusiv prin scumpirea materiilor prime din care sunt realizate înprezent automobilele, motiv pentru care viitoarele maşini electricevor fi realizate din fibră de carbon şi nu aluminiu sau oţel.

"Mai mult, economia mondială încă nu a ieşit din criza care aînceput în 2008-2009, trebuie doar să porneşti televizorul ca să-ţidai seama de acest lucru. Din acest motiv, com­paniile auto trebuiesă ofere un răspuns flexibil la cererea din piaţă, la ce seîntâmplă cu economia, dar şi un răspuns flexibil la ceintenţionează guvernele să facă."

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO