Companii

Boehringer Ingelheim tinteste 2% din piata farma

08.04.2008, 17:33 62

Compania farmaceutica germana Boehringer Ingelheim, care ruleaza afaceri de peste 10 mld. euro la nivel mondial,
si-a propus ca in urmatorii cinci ani sa ajunga la o cota de piata de 2% in Romania, nivel dublu fata de cel consemnat in prezent.
"Anul trecut am ocupat locul 28 in topul jucatorilor de pe piata farmaceutica locala, insa o dublare a cotei de piata ne-ar putea permite sa ajungem pe pozitia a 15-a. In 2007 am inregistrat un avans de circa 31% al vanzarilor in Romania, unul dintre cele mai rapide ritmuri de crestere din cadrul grupului", a spus Dan Ionescu, corporate affairs manager al Boehringer Ingelheim Romania.
Producatorul german si-a inceput activitatea pe piata locala in 1970, sub forma unui birou comercial pentru ca in 1990 sa se infiinteze o reprezentanta, in cadrul careia lucra un singur angajat. In acest moment, in cadrul Boehringer Ingelheim Romania sunt angajate 77 de persoane, iar anul trecut vanzarile au atins 22,4 mil. euro (la nivelul pretului de farmacie). In 2006, vanzarile nete ale grupului german la nivel mondial au atins 10,6 mld. euro, in conditiile in care investitiile in cercetare-dezvol-tare s-au situat la 18% din aceasta suma. Ariile terapeutice in care compania investeste sunt cele respiratorii, virologie, oncologie, boli metabolice, afectiuni cardiologie, sistem nervos central, imunologie si inflamatie.
Portofoliul Boehringer Ingelheim de pe piata locala, cuprinde printre altele, medicamente precum Micardis (hipertensiune arteriala), Spiriva (BPOC si astm bronsic), Mirapexin (Boala Parkinson), Movalis (poliartrita reumatoida) care se elibereaza pe baza de prescriptie insa si Mucosolvan, Dulcolax si Finalgon cu care este prezenta pe segmentul de OTC-uri.
Pe segmentul medicamentelor cardiovasculare, cel mai mare segment al pietei farmaceutice, compania vine cu patru produse. Acest segment impreuna cu cel respirator vor reprezenta focusul producatorului pentru urmatorii ani.
Bazele Boehringer Ingelheim au fost puse in 1885 de catre Albert Boehringer la Ingelheim (Germania) iar in pre-zent operatiunile sale se desfasoara in 47 de tari. Compania nu dispune de un departament de studii clinice pe piata locala, insa lucreaza cu organizatii specializate sa faca acest lucru.
Piata farmaceutica locala a atins anul trecut 6 mld. lei
(1,8 mld. euro), in crestere cu 11,2% comparativ cu anul 2006. Pentru acest an, estimarile indica depasirea pragului de 2 mld. euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO