Companii

Boromir rămâne cu trei companii pentru a reduce costurile. „Vom renunţa şi la active neprofitabile“

Boromir rămâne cu trei companii pentru a reduce costurile. „Vom renunţa şi la active neprofitabile“

Autor: Diana Tudor Stoica

02.09.2010, 23:56 571

"Ne gândim să facem aceste fuziuni de mai mult timp, dar deciziaam luat-o abia în această vară. Unele firme din grup au profiluride activitate similare şi nu are rost să ţinem două evidenţecontabile. Fuziunea este un proces normal al consolidării şioptimizării afacerii şi o modalitate de a reduce costurile deadministrare. Acesta a fost motivul pentru care am adoptat aceastăstrategie", a declarat Constantin Boromiz, acţionarul grupuluiBoromir.

El a adăugat că fiecare dintre cele trei companii care va rămâneîn urma finalizării procesului de fuziune va avea patru divizii,respectiv o divizie de morărit, una de panificaţie proaspătă, unade produse cu termen lung de valabilitate (cozonaci, croissanteetc.) şi o divizie de magazine specializate.

"Sperăm că procesul de fuziune se va încheia în aproximativ 90de zile. Am apelat la o firmă de specialitate pentru realizareaacestui proces", a mai spus Boromiz. El nu a dorit să dezvăluieînsă numele companiei care va intermedia restrângerea grupuluiBoromir.

Aceasta nu este prima dată când acţionarii Boromir anunţăintenţia de a fuziona mai multe companii din cadrul grupului. Dupăce în 2005, Constantin Boromiz declara că după investiţiilerealizate în dezvoltarea grupului atât organic, cât şi prinachiziţii va urma o perioadă de consolidare, în 2007 acţionariiBoromir au discutat în cadrul Adunării Generale a Acţionarilor maimulte propruneri de fuziune ale companiilor din grup.

În ultimii ani însă, singurele companii care au fuzionat încadrul grupului Boromir au fost Moara Cibin cu Comcereal Sibiu în2009, în timp de Boromir Oil - companie sub care funcţionau treibenzinării - a fost asimilată în cadrul grupului în urmă cu maimulţi ani.

"Sunt multe mişcări în piaţă de genul acesta, care vizeazăoptimizarea costurilor, deoarece proprietarii de companii nu îşimai permit costurile pe care le aveau înainte de criză. Fuzionareacompaniilor este o condiţie necesară, dar nu suficientă pentruvânzarea unei companii", a explicat Doru Lionăchescu, managingpartner al casei de investiţii Capital Partners.

Înprezent, grupul de panificaţie şi morărit din Râmnicu Vâlcea esteformat din companiile Boromir Ind (Râmnicu Vâlcea - fabricareaproduselor de morărit), Boromir Pan (Buzău - Fabricarea pâinii,fabricarea prăjiturilor şi a produselor proaspete de patiserie),Boromir Prod (Buzău - fabricarea produselor de morărit), EurostarInvest (Buzău - consultanţă pentru afaceri şi management), Amylon(Sibiu - fabricarea amidonului şi a produselor din amidon),Cerealcom Şeica Mare (Sibiu - comerţ cu ridicata al cerealelor,seminţelor, furajelor şi tutunului neprelucrat), Panmed (Sibiu -fabricarea pâinii, fabricarea prăjiturilor şi a produselorproaspete de patiserie) şi Moara Cibin (Sibiu - fabricareaproduselor de morărit).

Până la finalul acestui an, Boromir Prod va absorbi Boromir Panşi Eurostar Invest, toate cu actvităţi în judeţul Buzău, iar MoaraCibin va fuziona cu alte patru companii ale grupului din Sibiu,Amylon, Cerealcom şi Panmed.

Cu toate că numărul companiilor va fi redus, Boromiz susţine cănu intenţionează să facă disponibilizări în următoarele luni, cidin contră să facă noi angajări. "Vrem să angajăm circa 50 depersoane în producţie până la finalul anului. Contractele vor fiînsă pe perioadă determinată, de până într-un an".

O altă decizie luată anul acesta pentru reducerea costurilor şicreşterea veniturilor a fost de a vinde la începutul acestui an unspaţiu comercial în judeţul Buzău, tranzacţie în urma căreia aîncasat 1,8 milioane de euro.

"Spaţiul constituia un activ excedentar care implica costuripentru societatea noastră fără a fi util businessuului nostru. Anulacesta nu vrem să mai vindem alte active, dar este posibil ca anulviitor să mai renunţăm la alte active neprofitabile", a afirmatConstantin Boromiz.

Toate aceste decizii de eficientizare a afacerilor la nivel degrup au fost luate de acţionarii companiei cu scopul de aînregistra la finalul acestui an o creştere de 14% în lei a cifreide afaceri a grupului, după ce veniturile companiei s-au diminuatseminificativ anul trecut.

"În 2009 am avut o politică mai relaxată pentru a nu aveaprobleme cu încasările şi am înregistrat o scădere de peste 18% înlei a afacerilor la nivel de grup. Acum vrem să recâştigăm ceea ceam pierdut în 2009 şi ne-am propus pentru finalul acestui an ocreştere de 14% a cifrei de afaceri. De aceea, am crescut volumeleprin intermediul promoţiilor derulate şi al lansărilor de noiproduse", a explicat acţionarul Boromir.

El a adăugat că cea mai grea perioadă a acestui an a fostînregistrată în lunile mai şi iunie, imediat după Paşte, cândconsumatorii au redus cumpărăturile, însă susţine că cererea arevenit la normal în ultimele două luni. "Principala problemă esteacum faptul că piaţa este foarte imprevizibilă, iar consumul estesub presiune", a afirmat reprezentantul producătorului depanificaţie din Râmnicu Vâlcea.

AFACERI DE LA ZERO