Companii

Botterman, Heineken: Criza financiara nu ne afecteaza planurile de investitii. In 2009 alocam 50 mil. euro pentru unitatile locale

Botterman, Heineken: Criza financiara nu ne afecteaza planurile de investitii. In 2009 alocam 50 mil. euro pentru unitatile locale

Edwin Botterman, presedintele si CEO al Heineken Romania: In jurul lunilor februarie-martie ale anului viitor, integrarea Bere Mures in Heineken va fi finalizata in mod legal, tot in aceeasi perioada urmand a se finaliza si fuziunea Bere Mures cu Heineken Romania.

13.10.2008, 19:28 53

Heineken Romania va realiza aceasta investitie in ciuda faptului ca grupul olandez a alocat anul acesta filialei sale locale peste 150 de milioane de euro, suma destinata achizitiei producatorului independent Bere Mures, dar si crizei financiare internationale, ale carei efecte se vor resimti in viitorul apropiat si in Romania, potrivit estimarilor reprezentantului Heineken Romania.

"Criza financiara nu ne va afecta planurile pe care le avem in Romania. Anul viitor avem planificate investitii de 50 de milioane de euro in modernizarea capacitatilor de productie, iar peste 5 milioane de euro din aceasta suma vor fi alocate fabricii din Targu Mures, respectiv in spatii de depozitare, tancuri de productie sau linii de productie si imbuteliere", a declarat Edwin Botterman, presedinte si CEO al Heineken Romania.
El a adaugat ca cele 50 de milioane de euro nu vor fi folosite in mod special pentru cresterea capacitatilor de productie, ci mai mult pentru modernizarea si renovarea unitatilor in care sunt produse brandurile Heineken, Gšsser, Silva, Ciuc, Golden Brau, Bucegi, Schlossgold, Gambrinus, Harghita si Hategana.
"Nu avem nevoie de o extindere a capacitatilor de productie nici anul acesta, nici anul viitor. Avem 7,3 milioane hectolitri capacitate de productie pentru vanzare si 7,7 capacitate tehnica de productie. Cred ca vom vinde mai mult de 6 milioane de hectolitri de bere anul acesta, daca includem si volumele Bere Mures", a spus Botterman.
Reprezentantul companiei ia in considerare si producerea unor branduri din portofoliul Heineken Romania in cadrul fabricii din Targu Mures, in conditiile in care filiala locala a producatorului oladez a renuntat deja la o parte din marcile comercializate de Bere Mures.
"La Targu Mures nu mai producem brandurile care erau destinate exclusiv lanturilor internationale de magazine, respectiv marcile private, principalul focus fiind pe brandul Neumarkt, care are un potential mare de crestere. Am putea produce Golden Brau in aceasta fabrica, sau cel putin sa il imbuteliem aici deoarece Heineken Romania are in prezent doar doua linii de imbuteliere in cutie de aluminiu, respectiv la Craiova si la Mures", explica presedintele filialei locale Heineken.
Heineken a semnat contractul de achizitie cu Bere Mures, cel de-al doilea cel mai mare producator independent de bere de pe plan local, la finalul lunii februarie a acestui an. Potrivit fostilor actionari ai producatorului de bere din Targu Mures, tranzactia s-a situat intre 150 si 200 mil. euro, aceasta fiind cea mai mare suma platita pentru achizitia unui berar local.
"Bere Mures a fost achizitionata de Heineken prin intermediul companiei austriece Brau Union, care este si actionarul direct al Heineken Romania. In jurul lunilor februarie-martie ale anului viitor, integrarea Bere Mures in Heineken va fi finalizata in mod legal, tot in aceeasi perioada urmand a se finaliza si fuziunea Bere Mures cu Heineken Romania", spune reprezentantul companiei.
Heineken, unul dintre principalii jucatori de pe piata mondiala a berii, a achizitionat in 2003 la nivel international compania austriaca BBAG (Brau-Beteiligungs AG), care detinea filiale in mai multe tari europene, printre care si Romania. Brau Union Romania, infiintata in 1998, si-a schimbat numele in Heineken Romania abia in prima parte a anului trecut.
"Integrarea Bere Mures in cadrul Heineken Romania merge bine si suntem chiar inaintea planului. Cele doua companii functioneaza deja ca o singura companie", spune Botterman.
El declara ca acest lucru se datoreaza in primul rand faptului ca fostii actionari erau direct implicati in conducerea fabricii, iar din momentul in care ei s-au retras, conducerea Bere Mures a fost preluata de angajatii Heineken.
Odata cu fabrica Bere Mures, Heineken a achizitionat si o fabrica de ape minerale, cu brandurile Cezara si Cheile Cibinului, dar si un hotel, Germisara, toate cele trei active fiind dezvoltate sub aceeasi companie.
"Hotelul a fost vandut la putin timp dupa ce am cumparat compania catre unul dintre fostii actionari ai Bere Mures care era interesat de afacere. In ceea ce priveste fabrica de ape minerale, inca nu stim ce vom face cu ea. Exista posibilitatea sa o pastram. Pana in acest moment nu am pus aceasta divizie la vanzare, dar pana la sfarsitul lui 2008 vom sti exact ce vom face. In prezent, folosim acelasi sistem de distributie atat pentru bere, cat si pentru ape", a afirmat presedintele Heineken Romania.
Daca Heineken Romania ar decide sa pastreze divizia de ape minerale nu ar fi prima subsidiara a grupului olandez care ar comercializa si alte bauturi in afara de bere. In Africa Centrala, subsidiara Heineken este imbuteliator al gigantului Coca-Cola, iar in Franta si Italia, Heineken distribuie si alte marci in afara de cele din portofoliul propriu.
In urma acestei achizitii, Heineken Romania a atins in intervalul ianuarie-iunie al acestui an o cota de piata de 30,3%, potrivit unor studii Nielsen, citate de reprezentantii companiei.
In prima jumatate a acestui an, filiala locala a grupului olandez a inregistrat o crestere de 16% a cifrei de afaceri, la 390 mil. lei (106 mil. euro), in timp ce volumele vandute de companie s-au majorat in aceeasi perioada cu 5,6%.
Pentru finalul anului 2008, Botterman estimeaza o crestere a cifrei de afaceri de doua cifre fata de aceeasi perioada a anului trecut, in conditiile in care piata berii se va majora cu procente intre 6 si 8% la finalul acestui an.
"In functie de mixul de produse pe care il vom avea pana la finalul acestui an, Heineken va inregistra o crestere a cifrei de afaceri de circa 15% fata de 2007", spune Botterman. Aceasta inseamna ca Heineken Romania va finaliza anul acesta cu afaceri de aproape 240 mil. euro, cifra care nu include rezultatele Bere Mures.
Heineken Romania este unul dintre cei mai mari producatori locali de bere si membra a Asociatiei Berarii Romaniei, impreuna cu companiile InBev Romania, United Romanian Breweries Bereprod si Ursus Breweries. Cele patru filiale de multinationale au inregistrat in prima jumatate a acestui an vanzari de 7,9 milioane de hectolitri, in crestere cu 8% fata de aceeasi perioada din 2007. Cele patru companii controleaza in prezent 80% din piata.
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO