Companii

Brăiloiu, KDF Energy: „Cele mai importante deţineri ale unui om de afaceri sunt agenda lui de telefon, cercul lui de prieteni şi agresivitatea“

Brăiloiu, KDF Energy: „Cele mai importante deţineri ale unui om de afaceri sunt agenda lui de telefon, cercul lui de prieteni şi agresivitatea“

Autor: Iuliana Roibu

09.12.2010, 23:56 2765

Când povesteşte despre evoluţia saîn afaceri, George Brăiloiu consideră că doi paşi sunt cu adevăratrelevanţi: prima lui tranzacţie la bursă, în 1997, şi plecarea dinţară, în Asia Centrală, în 2003. Cei doi paşi au fost foarteimportanţi în decizia de a intra pe piaţa certificatelor de carbon.George Brăiloiu a văzut oportunitatea în 2007: tocmai îşi terminasede curând mandatul din Turkmenistan, unde a lucrat aproape trei anişi a condus o firmă de consultanţă care presta servicii pentruTurkmengaz (a doua companie de profil din lume, după Gazprom).Povesteşte însufleţit despre Ashgabat, capitala ţării: "Este odestinaţie de business foarte importantă şi, mai ales, vibrantă;toate companiile mari din lume au sedii acolo, ai acces la discuţiişi tranzacţii cât tot bugetul României frecvent. Acolo m-am formatca om de afaceri". Odată întors în Europa, George Brăiloiu a aduscu el nu numai experienţă, ci şi o agendă de telefon bogată, pecare o consideră şi acum cel mai important asset al său.

"Cele mai importante deţineri aleunui om de afaceri sunt agenda lui de telefon, cercul lui deprieteni şi agresivitatea", consideră Brăiloiu, care recunoaşte căa face afaceri într-un domeniu atât de restrâns este imposibil dacănu eşti foarte bine conectat. De altfel, Brăiloiu crede că a ajunssă facă business în acest domeniu doar pentru că a simţit piaţa şia cunoscut oamenii potriviţi, nu pentru că s-ar pricepe: "Eu nuştiu să fac nimic; am angajat oameni care se pricep".

În 2007, principalele activităţiale lui Brăiloiu erau yachtingul şi bursa. Se înscrisese în cluburiprecum cele din Sardinia sau din New York, participa la cupe deyachting celebre şi dădea mâna acolo cu cei mai importanţi bancherişi oameni de afaceri ai lumii. Vorbind cu oameni şi jucând labursele externe ("am portofolii bune la marile burse eueopene, înspecial acţiuni din domeniul energetic"), George Brăiloiu şi-a datseama că aderarea României la UE va însemna şi naşterea unui noubusiness pe plan local, cel al certificatelor de emisii - carereprezintă dreptul companiilor de a polua. A înfiinţat KDF Energy(cu filiale în România, Bulgaria, Grecia şi Lituania) şi a intratpe piaţă în 2008, începând să cumpere direct certificate din schemade emisii 2008-2012. Piaţa certificatelor de emisii de dioxid decarbon îşi are rădăcinile în 1997, când a fost semnat de către 183de ţări Protocolul de la Kyoto. România a primit un set decertificate în 2007, dar cea mai mare cantitate (350 de milioane decertificate) este în curs de intrare, eşalonat, în contul celor 229de companii româneşti anual până în 2012, când expiră primaperioadă de angajament a protocolului de la Kyoto.

"Ne-am dat seama de potenţialulacestui sector şi am fost printre primii care au intrat pe aceastăpiaţă foarte sofisticată şi nouă", îşi aminteşte Brăiloiu, care avenit nu numai cu dorinţa de a face business în acest sector (cumsunt mulţi alţi brokeri), ci şi cu - după cum spune chiar el -"ceea ce e esenţial în acest business: cunoştinţe; piaţa asta e unafoarte restrânsă, cu jucători care se cunosc bine între ei; un cercmic, format din instituţii financiare şi mari case de brokeraj,precum şi trezorerii ale marilor companii energetice din Europa".Un cerc mic în care Brăiloiu spune că a intrat şi că prezenţa acoloîi asigură tranzacţionarea unor volume care altfel ar ieşi mai greudin ţară.

"Ca strategie, am ales Balcanii şiam intrat simultan în România, Grecia şi Bulgaria, ştiind că marilebănci nu aveau o politică de extindere în aceste zone şi astfelne-am putut dezvolta rapid", povesteşte Brăiloiu. În Bulgaria, KDFa deschis biroul în primăvara lui 2010, la Plevna. La câteva luniînsă, piaţa bulgară a fost oprită de la tranzacţionare, UEconsiderând că nu este "pregătită" pentru acest sistem. GeorgeBrăiloiu spune că acum KDF este lider pe piaţa din Bulgaria, avânddrept clienţi pe cei mai mari producători de energie. După numărulde tranzacţii, KDF este lider şi pe piaţa din România, care a fostîn 2010 în valoare de 100 de milioane de euro. Pe piaţa din Grecia,unde KDF şi-a deschis birou tot în 2009, la Atena, compania aredeocamdată cam 30% din piaţă. "Doar", pentru că George Brăiloiuţinteşte mai mult şi participă în acest sens la o serie delicitaţii care l-ar putea duce la mai mult de jumătate dinpiaţă.Citiţi mai mult pe www.businessmagazin.ro


Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO