Companii

Bramac: Dupa deschiderea fabricii, importurile noastre au scazut sub 10%

Bramac: Dupa deschiderea fabricii, importurile noastre au scazut sub 10%
24.03.2006, 00:00 94

Reprezentantii producatorului austriac de tigla din beton Bramac estimeaza pentru acest an o rata de crestere de 25% a cifrei de afaceri pana la 10 milioane de euro.

Bramac Sisteme de Invelitori, subsidiara locala a grupului austriac Bramac International, producator de sisteme de invelitori, isi reduce cota de importuri in fiecare an de la deschiderea fabricii de la Sibiu in septembrie 2004, potrivit reprezentantilor companiei.

"Deschiderea capacitatii de productie de la Sibiu a redus valoarea importurilor de invelitori Bramac sub 10%", a declarat pentru Ziarul Financiar Mircea Dumitru, directorul de vanzari si marketing al Bramac Romania.

Mircea Dumitru, 39 de ani, lucreaza pentru Bramac din 2005, dupa o experienta de 8 ani in industria tutunului.

Anul acesta, compania a inceput sa produca un nou model de tigla, Donau, care va ajunge sa detina anul acesta o pondere de 30% din vanzarile companiei, potrivit lui Dumitru.

"Decizia de a introduce pe piata acest produs a fost confirmata de cercetarea de piata efectuata de Bramac in vara anului 2005", afirma Mircea Dumitru. Potrivit acestuia, orice produs Bramac este introdus pe piata numai dupa realizarea in prealabil a unor cercetari de piata.

"Strategia companiei este sa ne extindem vanzarile pe segmentul standard. Invelitorile Donau se afla la intersectia segmentelor standard si economic", precizeaza Dumitru.

Potrivit unor estimari ale companiei, segmentul economic are o pondere de 45% din totalul pietei de tigle, cel standard are 30% din vanzari, in timp ce invelitorile premium au 25%. Segmentul premium se adreseaza clientilor cu venituri mari, in timp ce produsele standard vizeaza clasa medie, cele mai mici preturi fiind aplicate pentru produsele din gama economic.

Bramac Sisteme de Invelitori a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de circa 8 milioane de euro, in crestere cu 33% fata de anul precedent.

"Cresterea sectorului rezidential al constructiilor, precum si intrarea pe segmentul economic al pietei de tigla, pe care nu eram prezenti inainte, ne-au majorat anul trecut vanzarile de invelitori", spune Dumitru.

Bramac a venit in Romania in 1995, cand a deschis o reprezentanta de vanzari la Brasov. Austriecii au inceput sa produca in Romania in 2004, in urma unei investitii greenfield de 5,8 mil. euro la Sibiu. Fabrica are o suprafata de patru hectare si o capacitate de productie de 13 milioane de tigle pe an. Compania are in prezent 75 de angajati, potrivit reprezentantilor companiei.

Compania austriaca Bramac este detinuta in proportie de jumatate de catre grupul francez Lafarge si producatorul austriac de caramizi Wienerberger.

Bramac este prezent in Austria, Cehia, Slovacia, Ungaria, Slovenia, Croatia, Bulgaria, Bosnia Hertegovina si Serbia. Zona Sibiului a atras ca un magnet in ultima vreme trei investitori austrieci puternici interesati de productia de materiale de constructii, datorita carierelor de argila de calitate superioara ce serveste ca si materie prima: Bramac (tigla de beton), Wienerberger (caramizi), Tondach (tigla ceramica).

Tigla din beton concureaza cu tigla ceramica, tigla metalica sau tabla pentru acoperisuri. Fosta intreprindere de stat din domeniul materialelor de constructii CEMA Sibiu a devenit din 2003 tinta companiilor Wienerberger si Tondach.

Austriecii de la Wienerberger au preluat la inceputul lui 2004 preluarea fabricii de caramizi care apartinea CEMA Sibiu, in cadrul unei tranzactii cu o valoare totala de 9 milioane euro. Suma includea pretul de achizitie al fabricii, fondurile ce vor fi asigurate sub forma de capital de lucru, precum si investitiile de modernizare a unitatii preluate.

Un alt investitor interesat de preluarea unor active de la CEMA Sibiu a fost grupul Tondach. Acesta a achizitionat pachetul de 85% din actiunile fabricii de tigla ceramica de la Sibiu, valoarea tranzactiei nefiind facuta publica.

Per ansamblu, cresterea numarului de investitii in ultima vreme este provocata de consumul in crestere de materiale de constructii. Atractivitatea pietei locale creste atat datorita momentului aderarii Romaniei la Uniunea Europeana in viitorul apropiat, cat si datorita faptului ca dispune de un potential mare, fiind a doua piata ca marime din regiune, dupa Polonia.

In plus, piata de constructii are o rata estimata de crestere de 8-10% pe an si este de asteptat sa creasca si in continuare, pe baza marilor proiecte de infrastructura. catalin.lupoaie@zf.ro

AFACERI DE LA ZERO