Companii

Brandul Adidas duce vanzarile Coty la 12 mil. euro

26.04.2007, 19:37 59

Compania Coty Cosmetics Romania, unul dintre cei mai mari importatori de cosmetice si produse de toaleta de pe piata autohtona, a realizat in 2006 o cifra de afaceri de 12 mil. euro, in crestere cu 19% fata de anul precedent.
"Sursa principala a cresterii pe care am inregistrat-o in 2006 a fost evolutia foarte buna a marcii Adidas, pe toate segmentele de piata pe care este prezenta. Printre alte branduri care au inregistrat cresteri peste medie se mai numara produsele de machiaj Rimmel si produsele de parfumerie Celine Dion si Pierre Cardin", a explicat Viorel Ognean, directorul general al Coty.
In acelasi timp, profitul companiei a inregistrat un ritm de crestere de 35% in 2006, dublu fata de anul 2005, atingand valoarea de circa 123.000 de euro.
"Cresterea profitului provine din maturizarea pietei, din orientarea preferintelor consumatorilor spre produse selective, dar si datorita faptului ca am reusit sa atingem un punct optim al costurilor fixe, acestea reprezentand un procent mai mic din veniturile noastre fata de cat reprezentau acum cativa ani", a mai spus reprezentantul Coty.
Produsele cosmetice si de toaleta comercializate sub brandul Adidas au avut un aport de 40% la cifra de afaceri realizata de companie in 2006, contributie depasita doar de intregul segment de parfumerie, care reprezinta circa 42% din afacerile Coty. Produsele de machiaj din gamele Rimmel, Astor si Miss Sixty aduc circa 18% din vanzarile companiei, potrivit datelor Coty Cosmetics Romania.
Compania detine o cota de piata valorica de circa 32% - 34%, potrivit datelor MEMRB, citate de Coty. Importatorul cosmeticelor Adidas detine in portofoliu branduri de parfumerie precum Isabella Rosselini, Celine Dion, Kylie Minogue si Pierre Cardin pe segmentul semiselectiv si David Beckham si Esprit pe segmentul entry-selectiv.
"Anul acesta vom lansa si parfumul Kate Moss pe segmetul entry-selectiv", spune Ognean.
Planurile companiei pentru anul in curs includ de asemenea investitii in publicitate de circa 2,2 mil. euro net si o crestere sustinuta in continuare de segmentul de parfumerie, reprezentantii Coty declarand ca intentioneaza sa ajunga intre primi cinci jucatori locali de pe piata produselor cosmetice. "In lunile ianuarie si februarie ale acestui an am observat o crestere de circa 17,5% fata de aceeasi perioada a anului trecut, ceea ce ne face sa credem ca vom creste si anul acesta intr-un ritm double-digit (procentaj de crestere de doua cifre - n.r.)", spune Ognean.
Coty Cosmetics Romania este prezenta pe piata din Romania din anul 1997, ca filiala locala a companiei Coty Inc. Coty Cosmetics Romania importa in prezent game ce apartin diviziei Coty la nivel mondial. Alaturi de aceasta, compania-mama cuprinde si Coty Prestige, care comercializeaza branduri premium si superpremium (Jennifer Lopez sau Calvin Klein), aduse pe piata locala de jucatori regionali. Coty Cosmetics Romania intentioneaza ca pe termen mediu sa devina importator al celei de-a doua divizii Coty Inc.
Compania concureaza la nivel local cu multinationale precum Beiersdorf, Sarantis, Avon sau Procter&Gamble sau L'Oreal.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO